مکان های دیدنی سویا شهری با جاذبه های تماشایی و محبوب

به گزارش وبلاگ اطلس وب، اسپانیا ملقب به کشور ماتادورها یکی از کشورهای معروف اروپایی است که همه ساله این کشور از سوی گردشگر های بسیاری مورد بازدید و توجه قرار می گیرد که شهر سویا در این کشور یکی از مکان های مهم گردشگری برای جذب گردشگر ها می باشد. در ادامه به معرفی مکان های دیدنی سویا می پردازیم.

مکان های دیدنی سویا شهری با جاذبه های تماشایی و محبوب

سویا شهری آرام و زیبا می باشد که در استان جنوبی اندلس اسپانیا قرار گرفته است، این شهر که با اسامی دیگر سویل و سبیا نیز معروف است، مرکز اندلس می باشد.

اَندَلُس جزو 17 بخش مستقل کشور اسپانیا می باشد که مرکز اندلس شهر سویل یا سبیا می باشد، سویا به واسطه عبور رودخانه گودال کیبیر به دو قسمت تریانا و سویا تقسیم شده است، این شهر چهارمین شهر بزرگ کشور اسپانیا و از جمله شهرهای مجذوب نماینده اسپانیا محسوب می گردد که به عنوان بزرگترین مکان گردشگری آتلانتیک شناخته شده که از خدمات رسانی سطح بالایی برخوردار می باشد.

شهر سویا دارای جمعیتی کم است که با دارا بودن فقط 700 هزار نفر یکی از شهرهای خلوت و آرام جهان به شمار می رود، اما در کنار این آرامش چشم اندازهایی کاملا متفاوت از جمله مسابقه گاوبازی دارد که از جاذبه های معروف و پربازدید این منطقه به شمار میرود. به گونه ای که کشور اسپانیا را کشور گاوبازان می نامند.

مرکز اندلس

سویا یا همان سبیا مرکز اندلس است که در حاشیه رودخانه گودالکیبیر ایجاد شده و دارای بناهایی تاریخی و قدمت دار می باشد که تا به امروز پابرجا بوده و نبض زندگی در این شهر را به تپیدن واداشته اند، این بناها بیان نماینده عظمت تاریخی شهر سویا در قرون وسطایی می باشد که سالانه موج زیادی از گردشگر را به خود جذب می کند.

موسس این شهر در افسانه ها هرکول معرفی می گردد ولی تاریخچه این شهر به دوران برنز بر می گردد، شهر سویل واقع در اسپانیا در زمان حکومت روم باستان از اهمیت بالایی برخوردار شد که از همان زمان به عنوان مرکز استان اندلس معرفی گشت.

آب و هوا و بهترین زمان سفر

سویا شهری است در جنوب اسپانیا، که دارای آب و هوایی گرم و خشک دارد که به علت همین نوع آب و هوا، زندگی در این مکان در فصل تابستان کمی سخت خواهد بود، چون دمای هوا از ژوئن تا سپتامبر به 40 - 45 درجه می رسد، اما این موضوع موجب نشده تا این شهر یکی از مکان های گردشگر پذیر به حساب نیاید.

این شهر که دارای تابستان های گرم می باشد، زمستان هایی معتدل دارد، اما بهترین زمان برای سفر به شهر سویا اواخر فصل زمستان (ماه مارس) تا اوایل فصل بهار(ماه مه) می باشد چون که دمای هوا در این دو فصل کمتر است و در اواخر زمستان خلوت می باشد زیرا گردشگر های کمتری در آن دیده می شوند و این عدم حضور موجب لذت بیشتر شما از جاذبه های دیدنی آن می گردد.

جاذبه های دیدنی شهر سویا

کلیسای کاتدرال

یکی از مکان های دیدنی اسپانیا، مدفن کریستوفر کلمب کاشف قاره آمریکا، در کلیسای کاتدرال سویا؛ سومین کلیسای بزرگ جهان است که در قرن 15 میلادی بر روی به جامانده های یک مسجد 300 ساله ایجاد شده، قرار گرفته است. از جمله چشم اندازهای گردشگری شهر سویا بازدید از لوازم و دفتر این کاشف بزرگ می باشد که البته از محبوبیت بالایی هم برخوردار می باشد.

کلیسای جامع سویا

در شهرهای تاریخی همیشه یکی از مهمترین مکان های دیدنی را اماکن مذهبی تشکیل می دهند، در شهر سویا هم وجود کلیسای جامع از اهمیت خاصی برای گردشگر ها دارا می باشد که بیانگر تاریخ و تاریخچه این شهر محسوب می گردد.

میان سالهای 1402 - 1517 این کلیسا به وجود آمد که با طول 126 متر و 83 متر عرض یکی از بزرگترین کلیساهای جهان به شمار می رود، این کلیسا با ظاهری کلاسیک و معماری داخلی خارق العاده بازدیدنماینده ها را به وجد می آورد، از جمله مجذوب نمایندهیت های دیدنی این کلیسا تابوت سنگی متعلق به کریستف کلمب، محراب اصلی که تشکیل شده از 36 قطعه های طلا کاری شده می باشد و بر شکوه این کلیسا می افزاید.

قصر سلطنتی آلکاسار

قصر سلطنتی آلکاسار که در همسایگی کلیسای جامع قرار گرفته است، با دارا بودن مجذوب نمایندهیت معماری یکی از مکان های دیدنی سویا به شمار میرود، این بنای تاریخی در واقع ترکیبی از سبک های معماری رنسانسی، موری، مودِخار می باشد. احداث کاخ آلکاسار در قرن دهم کلید خورد، اما در قرن دوازدهم احداث آن به خاتمه رسید اما بازسازی های آن تا قرن 19 هم ادامه داشت. این قصر معروف سلطنتی از جمله کاخ های قدیمی اروپا می باشد که در حال حاضر هم قابل استفاده و سکونت می باشد.

برج ناقوس گیرالدا

در بالای کلیسای سویا برج ناقوس گیرالدا می باشد که در حقیقت مناره مسجد جامع شهر در زمان پادشاهی اسلامی آندولوسیا بوده که در حال حاضر با وجود 93 متر بلندی به عنوان سمبل شهر سویا محسوب می گردد. فضای باز مقابل کلیسا هم حیاط مسجد جامع قبلی این شهر بوده است که بافت قدیمی آن نشانگر معماری اسلامی دارد.

منزل پیلاتوس

خانه پیلاتوس یکی دیگر از چشم اندازهای مشهور شهر سویا می باشد که تاریخ تاسیس آن به قرن 16 میلادی باز می گردد، این بنا با معماری سنتی آندولوس ساخته شده است که حیاطی در وسط آن و اتاق هایی با سنگ های سفید سرامیکی و دکورهای رنگارنگ می باشد، یکی از معروفترین این اتاق ها سالن طلایی است که مورد توجه بازدیدنمایندگان زیادی قرار گرفته و می گیرد. لازم به ذکر است که فیلمبرداری فیلم Lawrence Of Arabia و فیلم Knight And Day در این مکان اجرا شده است.

میدان گاوبازی

بنای رئال مائسترانزا یکی از مکان های دیدنی مشهور و معروف شهر سویا می باشد که در سال 1761 در منطقه پلازا داتوروس که به شکل مستطیل بوده را شروع کرده است و عاقبت در سال 1881 کار احداث آن به خاتمه رسید. دروازه های آهن سفید و سیاه، دروازه شاهزاده همان ورودی اصلی شهر که به وسیله پدرو رولدن اجرا شده است از جمله مجذوب نمایندهیت های این مکان محسوب می گردد، گاوبازها وی را که صاحب کلیسا هم بود، را بر روی شانه های خود می گذاشتند و به میدان می آمدند که امروزه موزه ای از تاریخ گاوبازی هم موجود است که قطعا پر از تازگی می باشد.

مراسم گاوبازی

مسابقه گاوبازی همیشه یکی از محبوب ترین و اصلی ترین های این مرز و بوم بوده تا حدی که کشور اسپانیا به کشور ماتادورها ملقب می باشد، اعتراض هایی در خصوص برگزاری مراسم گاوبازی شده است. اما در قرن 18 شاهد پر شدن فضای تماشاچیان می باشیم که با توجه و شر خاصی این صحنه را تا خاتمه همراهی می نمایند.

سانتا کروز

سانتا کروز یکی از محله های مشهور در اندلس می باشد که متعلق به یهودیان سویا است، این منطقه در حال حاضر مرکز تاریخی سویا به شمار می رود که با میدان های احساسی و خیابان های سنگفرش شده ایده جالبی برای بازدید گردشگران می باشد که حتما برخی از بهترین تاپاس بارهای سویا را هم ببینید.

دانشگاه سویا

این دانشگاه از جمله دانشگاههای قدیمی اسپانیایی زبان جهان می باشد در قرن 18 ایجاد گشت و در دهه 1950 به عنوان کارخانه تنباکو شروع به فعالیت نمود که در زمان خودش بزرگترین کارخانه محسوب می شد و 42 سال زمان برد تا این پروژه به خاتمه برسد. بازدید از این مکان یعنی کارخانه سلطنتی تنباکو آزاد بوده و البته هیچ هزینه ای هم دریافت نمی گردد.

بنای کاسا د پیلاتوس

این بنا یکی از مکان های دیدنی سویا می باشد که دارای زیبایی و شگفتی های زیادی می باشد و تاریخ آن به قرن 16 باز می گردد، این بنا که دارای معماری به سبک رنسانسی می باشد بر اساس باور گروهی از مردم شبیه منزل پونتیوس پیلاته در اورشلیم است که با حیاط آن با مجسمه های زمان رومی، کاشی ها و گچ کاری های زیبای آن حقیقتا زیبا است. جالب توجه تر از تمام این ها وجود مجسمه اصل الهه آتنا می باشد که مربوط به قرن پنجم است.

پاراسول متروپل

شهر سویا از لحاظ معماری بسیار غنی می باشد به طوری که علاوه بر تاریخچه ای ارزشمند در این زمینه، دارای معماری تازه شگفت انگیزی در حال حاضر است. پاراسول متروپل که بزرگترین ساختار چوبی جهان می باشد، به تازگی دارای موزه ای شده است که به جامانده های رومی را در معرض دید افراد قرار داده است، ال میرادور مرتفع ترین نقطه پاراسول می باشد که گردشگران از بالای آن می توانند دورنمای زیبای پیرامون خود را بنگرند.

موزه پایکوبی فلامنکو

فرهنگ جنوب اسپانیا با موسیقی و بعلاوه پایکوبی عجین شده است که شهر سویا یا همان سویل به پایکوبی خارق العاده فلامنکوی خود معروف است، برای آشنایی بیشتر با این فرهنگ و این پایکوبی می توانید به موزه پایکوبی فلامنکو در این شهر بروید، این موزه که در قرن 18 در بلندترین نقطه سویا احداث شده از مدرن ترین موزه های کشور اسپانیا به شمار می رود. در این موزه شما می توانید با علاوه بر آشنایی بیشتر با موسیقی؛ پایکوبی، اطلاعاتی درباره این سبک، و فرهنگ این منطقه، و حتی بازدید از لباس های مخصوص پایکوبی فلامنکو، در صورت تمایل در کلاس هایی از این پایکوبی شرکت نمایید.

دوچرخه سواری

یکی دیگر از تفریحات در این منطقه در واقع جزو ورزش ها به شمار میرود، دوچرخه سواری می باشد که می توانید یک تور را با مدت زمان دلخواه خود انتخاب کرده و متناسب با انتخاب خود هزینه آن را پرداخت می نمایید، شما دوچرخه ای را اجاره می کنید و بعد از چند ساعت یا یک روز با آن در شهر به گردش می پردازید.

در این مطلب شما عزیزان را با مکان های دیدنی سویا آشنا ساخته ایم، این شهر در کشور اسپانیا قرار گرفته که دارای مجذوب نمایندهیت های بیشماری می باشد، چنانچه قصد سفر به این منطقه گردشگری فوق العاده را دارید خوب است که قبل از سفر بیشتر با آن آشنا شوید.

منبع: دیجیاتور

به "مکان های دیدنی سویا شهری با جاذبه های تماشایی و محبوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی سویا شهری با جاذبه های تماشایی و محبوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید