مرگ دردناک هشت مهاجر در سواحل اسپانیا

به گزارش وبلاگ اطلس وب، سازمان خدمات امداد اسپانیا خاطرنشان کرد که هشت مهاجر که قصد داشتند به وسیله دریا به جزایر قناری این کشور برسند، پس از آنکه یک هفته در دریا سرگردان بودند، جان خود را از دست دادند.

مرگ دردناک هشت مهاجر در سواحل اسپانیا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اطلس وب، سازمان خدمات امداد اسپانیا روز یکشنبه اطلاع داد که جسد هفت نفر از پناهجویان را در قایقی در نزدیکی جزایر قناری پیدا نموده و هشتمین پناهجو نیز پس از رسیدن به ساحل جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش ها، 62 سرنشین این قایق که بیشترا از کشورهای آفریقای شمالی بودند، حداقل یک هفته در دریا سرگردان بودند.

سازمان خدمات اورژانسی اسپانیا گفت که سه نفر از پناهجویان را با استفاده از بالگرد برای درمان فوری به بیمارستان منتقل نموده و تعداد دیگری را نیز پس از رسیدن به ساحل به بیمارستان منتقل نموده است.

بر اساس گزارش ها، نیروهای گشت زنی، قایق سرگردان این مهاجران را عصر روز شنبه در فاصله شصت کیلومتری جنوب جزایر قناری پیدا کردند. اما پس از رسیدن قایق های امداد به این قایق سرگردان مهاجران، هفت نفر از آنها جان خود را از دست داده بودند.

تراژدی مرگ مهاجران در سواحل اسپانیا بارها رخ داده است و بیشتر قربانیان، مهاجرانی از کشورهایی نظیر مغرب و الجزایر هستند که کوشش دارند خود را به اروپا برسانند.

تنها بین ماه های ژانویه تا اکتبر امسال میلادی، بیش از 32 هزار مهاجر به وسیله دریا خود را به اسپانیا رسانده اند که افزایشی 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به شمار می آید.

سازمان بین المللی اعلام نموده اند که تا سرانجام ماه سپتامبر 2021، دست کم 1025 مهاجر جان خود را هنگام مهاجرت به وسیله دریا به سوی اسپانیا از دست داده اند.

بر اساس اعلام این نهادهای بین المللی، جهت آبی به سوی جزایر قناری بسیار خطرناک بوده و بین ژانویه تا آگوست امسال میلادی، دست کم 785 مهاجر جان خود را در این جهت آبی از دست داده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مرگ دردناک هشت مهاجر در سواحل اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ دردناک هشت مهاجر در سواحل اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید