صبح ورزش کنیم یا عصر؟

به گزارش وبلاگ اطلس وب، خبرنگاران/کرمانشاه به گفته مدیرپایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی ورزش استان کرمانشاه بهترین زمان برای انجام ورزش های هوازی صبح ها و ورزش های قدرتی هنگام عصر است.

صبح ورزش کنیم یا عصر؟

محمود روشنی در گفت و گو با وبلاگ اطلس وب، باتاکید براینکه ورزشکاران نباید صبح ها پیش از خوردن صبحانه به انجام تمرینات سخت ورزشی بپردازند، اظهارکرد: انجام این نوع تمرینات بدون خوردن صبحانه باعث کاهش قند افراد شده و خستگی، عصبانیت، بی حوصلگی و حتی افسردگی آنها را در طول روز رقم می زند.

وی اضافه کرد: زمانی که فرد از خواب بیدار می گردد، تنها می تواند بین 30 تا 35 دقیقه به انجام حرکات نرمشی مانند دویدن آرام، پیاده روی و حرکات کششی بپردازد.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه متذک رشد: پس از انجام این حرکات فرد می تواند صبحانه بخورد، اما حداقل یک تا یک ساعت و نیم پس از خوردن صبحانه هم نباید ورزش های سنگین انجام دهد.

وی بهترین زمان برای انجام ورزش های هوازی را صبح ها دانست و گفت: دوچرخه سواری، دویدن و پیاده روی تند از جمله ورزش های هوازی هستند که ورزشکاران برای دریافت بیشترین بازدهی از این رشته ها می توانند در زمان صبح به انجام آنها بپردازند.

روشنی در ادامه تاکید نمود: طبق دیدگاه های علمی افرادی که قصد انجام ورزش های قدرتی دارند، می توانند این ورزش ها را در نوبت عصر انجام دهند.

به گفته این مسئول بهترین زمان برای انجام ورزش های قدرتی در طول روز از ساعت 2.5 ظهر تا 6.5 عصر و به مدت دو ساعت است.

وی گفت: هرچند انجام ورزش های هوازی در نوبت صبح و ورزش های قدرتی در نوبت عصر برمبنای دیدگاه های علمی است، اما دیدگاه کلی و عمومی دیگری نیز در خصوص بهترین زمان برای انجام ورزش در طول روز وجود دارد و براساس این دیدگاه گفته می گردد بهترین زمان برای انجام ورزش در طول روز بستگی به ساعت بدن افراد دارد، یعنی هر زمان که بدن فرد آمادگی داشته باشد می تواند ورزش کند که معمولا بدن 80 درصد افراد بین ساعت 2.5 تا 6.5 عصر در بهترین شرایط و آمادگی برای انجام ورزش قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صبح ورزش کنیم یا عصر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبح ورزش کنیم یا عصر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید