شکار لحظه شگفت انگیز عبور ایستگاه فضایی از مقابل خورشید

به گزارش وبلاگ اطلس وب، ایسنا نوشت: ایستگاه فضایی از روبروی یک لکه خورشیدی گذشت که به اندازه کافی بزرگ بود که می توانست زمین را ببلعد.

شکار لحظه شگفت انگیز عبور ایستگاه فضایی از مقابل خورشید

ثبت فیلم از ایستگاه فضایی بین المللی که با سرعت تقریبی 17500 مایل در ساعت(28000 کیلومتر در ساعت) در فضا حرکت می کند، کار فوق العاده ای است و تیری لوگو (Thierry Legault)، عکاس نجومی فرانسوی، دوباره این ایستگاه را به تصویر کشیده است.

لوگو در تازهترین فیلم خیره کننده خود که در روز جمعه (9 ژوئن) ثبت شد، ایستگاه فضایی بین المللی را در حال عبور از روبه روی سه گروه از لکه های خورشیدی به تصویر کشید که بزرگ ترین آنها به مقدار ای بزرگ است که می تواند زمین را به طور کامل ببلعد. کل گذر از روبه روی خورشید تنها 0.75 ثانیه طول کشید.

علاوه بر این، لوگو این لحظه را در حالی ثبت کرد که دو فضانورد ناسا، استفان بوون و وارن وودی هوبرگ، در حال پیاده روی فضایی برای نصب یک آرایه خورشیدی تازه در خارج از ایستگاه بودند.

او شش ساعت از خانه اش رانندگی کرد تا به هلند برود، جایی که تنها یک ساعت پس از شروع پیاده روی فضایی، این گذر را تماشا کرد.

این عکاس در این مورد نوشت: این بار ایستگاه فضایی بین المللی در کسری از ثانیه از مقابل سه گروه از لکه های خورشیدی عبور کرد!

ایستگاه فضایی بین المللی هر 90 دقیقه یک بار به دور زمین می چرخد و مسافتی مشابه دو برابر زمین تا ماه را تنها در یک روز طی می کند.

اگرچه ممکن است در این فیلم ایستگاه فضایی و خورشید نزدیک به هم به نظر برسند اما ایستگاه فضایی بین المللی در فاصله ای ایمن از خورشید قرار گرفته است. ایستگاه فضایی بین المللی تقریبا 250 مایل(402 کیلومتر) بالاتر از زمین در مدار قرار گرفته است اما خورشید به طور میانه تقریبا 300 هزار بار دورتر از ما قرار گرفته است، یعنی در فاصله 93 میلیون مایلی(150 میلیون کیلومتری).

5858

منبع: خبرآنلاین

به "شکار لحظه شگفت انگیز عبور ایستگاه فضایی از مقابل خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار لحظه شگفت انگیز عبور ایستگاه فضایی از مقابل خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید