شرایط و زمان ثبت نام مقدماتی عمره مفرده اعلام شد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، شرایط و زمان ثبت نام مقدماتی عمره مفرده اعلام شد.

شرایط و زمان ثبت نام مقدماتی عمره مفرده اعلام شد

سید عباس حسینی در نشست خبری خود با موضوع شرایط و زمان ثبت نام مقدماتی عمره مفرده که پیش از ظهر امروز در ساختمان سازمان حج و زیارت برگزار گردید، درباره شرایط ازسرگیری سفرهای عمره و ظرفیت آماده شده در دو شهر مکه و مدینه برای شروع سفرهای زائران عمره گزارش داد.

وی گفت: مقدمات تشرف زائران به عمره مفرده بعد از 9 سال وقفه روز 28 آذر رقم خواهد خورد و فردا ساعت 11 صبح ثبت نام از متقاضیانی که نزد شعب ملت و ملی ودیعه گذاشته اند، انجام می گردد. باید افراد به سامانه عمره مراجعه می نمایند و ثبت نام نمایند. البته براساس گروه بندی و اولویت ها انجام می گردد.

وی گفت: پس از آن 5 شنبه ساعت 9 صبح ثبت نام قطعی انجام می گیرد. افراد گروه و زمان و شرکت مجری را انتخاب نموده و به شرکت مورد نظر مراجعه می نمایند و مراحل ثبت نام را تکمیل خواهند کرد. اولین اعزام از تهران و فرودگاه امام در روز 28 آذر انجام می گردد. بعلاوه مدت زمان سفر ده روزه و 5 روز مدینه و 5 روز مکه است.

وی اضافه کرد: ما در عمره سال جاری ده گروه قیمتی داریم که بسته به کیفیت هتل متغیر است کمترین قیمت با همه خدمات 40 میلیون و 200 هزار تومان بعلاوه 44 میلیون و 200 هزار تومان بیشترین قیمت هست. کوشش شد با حداقل قیمت این سفر انجام گردد و کوشش شد از امکانات رفاهی در زمینه آسایش زائران استفاده کنیم.

وی بیان داشت: ظرفیت کاروان ها 90 نفره و 167 نفره خواهد بود و به ناوگان هوایی بستگی دارد این قیمت ها هم شامل تغذیه، هزینه اجرای عملیات، بهداشت و درمان، حمل و نقل درون و برون شهری و هتل است. بعلاوه اندازه پوشش بیمه ای در بیمه عمر و درمان هر کدام 100 میلیون تومان است.

حسینی گفت: افراد به سایت سازمان برای مشخص اولویت مراجعه نمایند.

وی بیان داشت: اولویت های یک تا 150 برای اعزام اعلام شده اند اینها ودیعه گذاران سال 87 هستند. خانم های مجرد برای سفر مانعی ندارند. توصیه ما به زائرانی که روزهای اول را انتخاب می نمایند، این است که حتماً مطمئن شوند که گذرنامه معتبر دارند، چون فرصتی برای زمان اعزام نمانده است.

وی گفت: اکنون 5 میلیون و 700 هزار نفر در نوبت ثبت نام هستند. اگر محدودیت ها برداشته گردد، سازمان این توان را دارد که سالانه 800 تا یک میلیون نفر را اعزام کند و تا 5 سال این ظرفیت را اعزام کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ارز عمره مطابق سایر سفرهای خارجی است که در روزهای آینده این موضوع به صورت رسمی به شرکت ها اطلاع داده می گردد. اندازه سود مشارکت متغیر است و مطابق با عقود اسلامی به سپرده گذاران داده خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام کوشش دو طرف در سایه روابط دیپلماتیک در این راستا است که شرایط مطلوب برای زائران رقم بزنند.

وی گفت: موضوع انتقال ارز به کشور میزبان به وسیله بانک های سایر کشورها است و تأخیر به علت تحریم ها بوده است. برای تسهیل انتقال ارز جلساتی برگزار گردید به همین علت ثبت نام با تأخیر انجام شد.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: مذاکره برای حج تمتع نیز اجرا شده است. بعلاوه برای تأمین اولیه مواد غذایی و امکانات دیگر نیز در حال اجرا تفاهم و قرارداد با کشور میزبان هستیم.

حسینی گفت: سازمان حج و زیارت نسبت به وجوه زائران هیچ گونه داخل و تصرفی ندارد. همین ثبت نام ها نیز تا زمانی که زائران محاسباتشان را انجام ندهد هیچ پولی به سازمان حج و زیارت نمی رود.

وی اضافه کرد: هر شرکتی که نازل ترین قیمت را بدهد، سازمان حج و زیارت به سمت آن می رود و خدمات می گیرد.

حسینی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت اعزام زائران، ده ظرفیت پروازی برای زائران عملیاتی شده است که شامل تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، یزد، اهواز، کرمان و زاهدان است و بقیه متقاضیان و استانهای دیگر از ایستگاه های همجوار مشرف می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در اولین مرحله اعزام که تا دهم اسفند طول می کشد برای 70 هزار نفر در قالب 550 کاروان در نظر گرفته شده است. پس از آن مراحل بعدی عمره در رمضان و شوال را هم در دستور اعزام قرار می دهیم.

وی اضافه کرد: پوشش بیمه حوادث 600 میلیون تومان و هزینه بار در رفت 17 میلیون تومان و در برگشت 20 میلیون تومان است. بعلاوه پکیج های عمره در ماه رمضان در حال برنامه ریزی است و سفرها 16 و 21 روزه خواهد بود.

به گفته حسینی، پروازهای عمره با شرکتهای هواپیمایی معراج، ایران ایرتور و هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می گردد.

حسینی گفت: افراد از فردا می توانند به سایت سازمان حج بخش عمره به آدرس omreh.haj.ir برای مشخص اولویت مراجعه نمایند.

منبع: همگردی

به "شرایط و زمان ثبت نام مقدماتی عمره مفرده اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط و زمان ثبت نام مقدماتی عمره مفرده اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید