دستگاه تشخیص قابل حمل سرطان سارکوم کاپوزی

به گزارش وبلاگ اطلس وب، دستگاه تشخیص سرطان قابل حمل جهت آغاز درمان سریع در جنوب صحرای آفریقا توسعه می یابد.

دستگاه تشخیص قابل حمل سرطان سارکوم کاپوزی

یک دستگاه تشخیصی قابل حمل به وسیله محققان Cornell Engineering و Weill Cornell Medicine طراحی شده است، در آزمایش های بالینی در اوگاندا برای شناسایی موارد سارکوم کاپوزی، یک بیماری رایج و در عین حال سخت تشخیص داده شده است که اغلب نشان دهنده وجود عفونت HIV است.

سارکوم کاپوزی، یک نوع سرطان سلول های عروقی نسبتاً نادر است که در انسان ها شایع است و می توان وجود آن در موجودات دیگر را انکار کرد. این بیماری باعث ظهور ضایعات پوستی قهوه ای - صورتی رنگ بر روی انواع سطوح بدن شده و باعث ورم در این نواحی می گردد.

اکنون این راه اندازی به 11 سایت در سراسر جنوب صحرای آفریقا، از جمله مکان هایی در کنیا، تانزانیا، رواندا، بوتسوانا و مالاوی در حال توسعه است، که در آن مکان ها کمبود تست های تشخیصی و متخصصان است.

زمان مورد نظر برای آسیب شناسی، منجر به انتظار های طولانی و گاهی نتایج اشتباه شده است. تشخیصی که از سال 2017 در آفریقا اجرا شده است و بسیار دقیق است.

سیستم قابل حمل KS-COMPLETE با ایجاد نتایج در عرض یک ساعت در محل مراقبت، سرعت تشخیص دقیق و در نهایت درمان را برای بیماران افزایش می دهد.

دیوید اریکسون، سرپرست پروژه، پروفسور مهندسی مکانیک کالج Sibley که این فناوری را توسعه داد، گفت: ما در پی به کارگیری فناوری هستیم که بتواند الگوی تشخیص سارکوم کاپوزی در جنوب صحرای آفریقا را تغییر دهد.

اریکسون گفت: امیدواریم که بتوانیم با ارائه تشخیص درست همان جایی که بیمار است، بدون فرستادن آن به یک متخصص خارجی، مقدار زمان به نتیجه رسیدن را کاهش دهیم و سریعتر بتوانیم دسترسی بیمار را به مراقبت سریعتر و نتایج بالینی بهبود بخشیم.

سارکوم کاپوزی (KS) سرطان سلول هایی است که رگ های خونی یا لنفاوی را می پوشانند و معمولاً به صورت ضایعاتی روی پوست، داخل دهان، غدد لنفاوی یا در ریه ها یا دستگاه گوارش ظاهر می شوند.

یکی از شایع ترین و کشنده ترین سرطان ها در جنوب صحرای آفریقا، KS است، که اغلب به علت سرکوب سیستم ایمنی ناشی از HIV ایجاد می گردد.

محقق سزارمن گفت: در حالی که تشخیص پاتولوژیک برای تشخیص KS حیاتی است، متأسفانه KS در بخشی از دنیا شایع ترین است و کمبود شدید پاتولوژیست و استاندارد های بسیار متغیر وجود دارد.

رویکرد مولکولی ارائه شده به وسیله فناوری های تازه باید احتیاج به تشخیص دقیق و سریع KS را رفع کند.پلت فرم KS-COMPLETE از دو جزء تشکیل شده است: SLICER و TINY.

سیستم SLICER به طور اتوماتیک یک نمونه بیوپسی را به ریز هسته هایی پردازش می نماید. سپس تشخیص TINY وجود هرپس ویروس مرتبط با سارکوم کاپوزی را با جداسازی و بزرگ نمایی DNA آن به وسیله فرآیندی به نام تقویت همدما با واسطه حلقه شناسایی می نماید.

طبق مطالعه آینده تیم پروژه که شامل محققان دانشگاه کالیفرنیا می گردد، در آزمایش های بالینی بر اساس 506 بیوپسی جمع آوری شده از بیماران در سه کلینیک HIV در اوگاندا، TINY به حساسیت 97 درصد، ویژگی 92 درصد و دقت 96 درصد دست یافته است.

سانفرانسیسکو و موسسه بیماری های عفونی در کامپالا در اوگاندا، علاوه بر توسعه استقرار KS-COMPLETE، بر اصلاح سیستم SLICER تمرکز خواهد نمود.

اریکسون گفت: بخش واقعاً چالش برانگیز، پردازش نمونه است. زمانی که نمونه برداری از یک فرد خارج می گردد، چگونه می توانید نمونه را به شرایطی برسانید که برای رفتن به TINY مناسب باشد؟ معلوم می گردد که این یک مشکل واقعاً سخت است.

برای مثال، آزمایش کووید، فقط احتیاج به یک سواب کوچک از بینی و چند سلول دارد.اما در اینجا، ما یک تکه بزرگ پوست داریم که باید به نحوی سریع و کارآمد آن را پردازش کنیم. محققان امیدوارند پلت فرم KS-COMPLETE در نهایت بتواند برای تشخیص سایر بیماری های پوستی فراتر از سارکوم کاپوزی استفاده گردد.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

وبلاگ اطلس وب علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دستگاه تشخیص قابل حمل سرطان سارکوم کاپوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تشخیص قابل حمل سرطان سارکوم کاپوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید