خوردنی های مراکش را بشناسیم

به گزارش وبلاگ اطلس وب، غذاهای مراکشی برای خودشان عالمی دارند. ادویه های مخصوص هندی و مواد اولیه مراکشی، این غذاها را خاص نموده. غذاهایی که در ظرف های مخصوص پخته و در همان ها سرو می شوند و سوپی که از گوجه فرنگی و عصاره گوشت مرغ یا گوسفند است و حتما باید نامش را به خاطر بسپارید. در نهایت یک نوشیدنی مخصوص مراکشی را به شما معرفی می کنیم که حتما باید امتحانش کنید.

خوردنی های مراکش را بشناسیم

باستیلا

باستیلا یک غذای دوست داشتنی مراکشی است که به سادگی نمی توان از آن گذشت. به طور سنتی این غذا را با کبوتر درست می نمایند اما در مراکش مرغ را با زعفران، زنجبیل، فلفل و دارچین می پزند. سپس مایع آماده شده را لایه لایه در بین ورقه های لازانیا قرارمی دهند. از دیگر مواد به کار رفته در این غذا گیاهان معطر محلی از جمله بهار نارنج و بادام سرخ شده است که بیشتر روی غذا می ریزند. در نهایت ترکیب شگفت انگیزی از طعم ها و مواد برای خوردن آماده است.

تاجین

این غذای خوشمزه ترکیبی است از گوشت و انواع سبزیجات. یک دیس تاجین، همان غذایی است که بیشتر خانواده های مراکشی در هنگام شام و در کنار فامیل صرف می نمایند. جالب است بدانید که تاجین نام خود را از ظروف گلی گرفته که در آن ها طبخ و سرو می گردد. این غذا در همان ظروف سفالی که پخته شده خورده می گردد و در هنگام چیدن، معمولا به شکل مخروطی سبزیجات مختلف را در کنار هم قرار می دهند. مردمان مراکش خوبز هم با تاجین می خورند. خوبز نوعی نان مراکشی است که در این کشور بسیار رایج است.

کِفتا

مراکشی ها معمولا تمایل دارند که گوشت بره یا گوسفند را همراه با زیره، پاپریکا-نوعی فلفل تند- و برخی سبزیجات معطر میل نمایند. در واقع کفتا همراه با چیز دیگری معمولا سرو می گردد مثلا در این نوع همراه با تخم مرغ سرو می گردد. البته از سس گوجه فرنگی هم برای خوش طعم کردن این غذا بسیار استفاده می گردد.

در تور مراکش همراه با وبلاگ اطلس وب، فرصت امتحان کردن این غذاها را از دست ندهید.

رفیسا

احتمالا در همه جهان خوردن گوشت گوساله سرخ شده و یا مالیدن یک لایه شکلات روی نان و نوش جان کردن آن، بسیار معمول است و جزو غذاهای محبوب بین بیشتریت مردم. در مراکش هم غذایی که خیلی معمولی و باب میل همه است، رفیساست. یک غذای خوشمزه و در عین حال ساده از مرغ پخته و عدس که البته همراه با فلفل دلمه ای معطر و زعفران طعم بی نظیری می گیرد. مراکشی ها رسم جالبی دارند و معمولا برای مادرانی که تازه صاحب فرزند می شوند این غذا را درست می نمایند. این غذا برا میهمانی های مراکشی هم جایگاه ویژه ای دارد.

هریرا

نوبت آن رسیده که بعد از این همه غذا یک سوپ خوشمزه را نیز معرفی کنیم. در مراکش سوپ های بسیاری سرو می شوند و در رستوران ها انواع و اقسام سوپ ها را خواهیدیافت، اما از همین اینجا به شما بگوییم که هریرا گل سر سبد سوپ های مراکشی است و البته خیلی پرطرفدار هم است. هریرا معمولا از گوجه فرنگی، نخود و عدس درست می گردد. رشته سوپ یا در برخی موارد برنج پخته به آن اضافه می گردد. آب سوپ هم معمولا عصاره گوشت مرغ یا گوسفند است.

چای نعناع

در سرانجام یک نوشیدنی دلچسبِ مراکشی را هم بشناسید تا در سفر به مراکش و وقتی به کافه های شهر، بخصوص کافه ریک در کازابلانکا سری می زنید، این نوشیدنی را امتحان کنید و لذت ببرید. این چایی معمولا حسابی شیرین می گردد. چای سبز همراه با برگ های سبز و تازه نعناع ترکیب فوق العاده ای خواهدشد. حتما امتحان کنید.

در تور مراکش همراه با وبلاگ اطلس وب، فرصت امتحان کردن این غذاها را از دست ندهید.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ اطلس وب

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "خوردنی های مراکش را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردنی های مراکش را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید