خبرنگاران فرماندار آستارا: جهش فراوری راه حل دور زدن تحریم هاست

به گزارش وبلاگ اطلس وب، آستارا - خبرنگاران - فرماندار بندر آستارا گفت: جهش فراوری که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال 99 اعلام شده، بهترین راه چاره دور زدن تحریم های دشمن است و مسئولان محلی از این راهبرد برای بهره وری بیشتر در حوزه های خود استفاده نمایند.

خبرنگاران فرماندار آستارا: جهش فراوری راه حل دور زدن تحریم هاست

حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری آستارا اظهار کرد: جهش فراوری معنایی فراتر از رونق فراوری دارد و باید با همت جمعی برای تحقق شعار سال جدید کوشش کنیم.

وی اضافه نمود: سال جهش فراوری، از نظر توجه به فراوری داخلی و افزایش توانمندی، سالی سرنوشت ساز و مشخص نماینده خواهد بود و در آموزه های دینی ما نیز به کوششگران و صابران، وعده پاداش داده شده است.

فرماندار آستارا ادامه داد: فراوری 30 تا 35 تن کیوی در هر هکتار باغ و دو و نیم تن برنج در هر هکتار شالیزار از ظرفیت های بخش کشاورزی این شهرستان است و مسئولان امر برای جهش فراوریات خود برنامه ریزی نمایند.

او بیان نمود: در سال 98 با همت دولت تدبیر و امید تامین سی تی اسکن بیمارستان، آسفالت بسیاری از راه های اصلی، فرعی و روستایی، برخورداری کارمندان از مزایای مرزی، ساماندهی محوطه و ورودی گمرک و شهرستان آستارا محقق شد.

وی گفت: در سال 99 نیز در آستارا ایستگاه 63 کیلو ولت برق راه اندازی و تکمیل سد لاستیکی پیگیری خواهد شد و با تمام ظرفیت ها برای برطرف مسائل مردم و آبادانی و عمران بیشتر کوشش خواهیم کرد.

از هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی آستارا، سه هزار و 200 هکتار به کشت انواع برنج محلی و پرمحصول اختصاص دارد و سالانه بیش از 15 هزار تن شلتوک و 10 هزار تن برنج برداشت می گردد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرماندار آستارا: جهش فراوری راه حل دور زدن تحریم هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار آستارا: جهش فراوری راه حل دور زدن تحریم هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید