تماشای یکی از مهم ترین فیلم های دهه 90 سینمای ایران در فیلم نت، بدون تاریخ، بدون امضاء به نمایش خانگی آمد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، پلتفرم فیلم نت فیلم سینمایی بدون تاریخ، بدون امضاء ساخته وحید جلیلوند را عرضه کرد.

تماشای یکی از مهم ترین فیلم های دهه 90 سینمای ایران در فیلم نت، بدون تاریخ، بدون امضاء به نمایش خانگی آمد

به گزارش روابط عمومی فیلم نت، فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء محصول سال 1395 به کارگردانی وحید جلیلوند و تهیه کنندگی علی جلیلوند، در پلتفرم فیلم نت عرضه شد. این فیلم، دومین ساخته سینمایی جلیلوند پس از چهارشنبه، 19 اردیبهشت محسوب می گردد. فیلمنامه بدون تاریخ، بدون امضاء را جلیلوند به همراه علی زرنگار نوشته است.

فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء ماجرای یک کارمند پزشکی قانونی به نام دکتر کاوه نریمان را روایت می نماید که حین رانندگی با موتورسیکلتی تصادف می نماید که یک خانواده سوار آن بودند، اما هیچ اتفاقی برای آنها نمی افتد. ولی در کمال تعجب، فردای آن روز با جسدی در پزشکی قانونی روبرو می گردد که پسر همان خانواده است و این آغاز ماجرا است.

امیر آقایی، هدیه تهرانی، نوید محمدزاده، سعید داخ، زکیه بهبهانی و علیرضا استادی در بدون تاریخ، بدون امضاء ایفای نقش نموده اند.

بدون تاریخ، بدون امضاء را می توان یکی از پیروز ترین فیلم های دهه 90 سینمای ایران از نظر پیروزیت در جشنواره ها و جوایز داخلی و بین المللی دانست. این فیلم در سی وپنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش عایدی و نامزد دوازده سیمرغ بلورین شد که از آن میان سه جایزه برترین کارگردانی، برترین بازیگر نقش مکمل مرد(نوید محمدزاده) و برترین صداگذاری را از آن خود کرد.

شش نامزدی در یازدهمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی، سه نامزدی در هجدهمین دوره جشن حافظ و ده نامزدی و پنج جایزه شامل جوایز برترین فیلم، برترین کارگردانی، برترین بازیگر نقش مکمل زن، برترین بازیگر نقش مکمل مرد و برترین فیلمنامه در بیستمین دوره جشن سینمای ایران (جشن خانه سینما)، از جمله دستاوردهای داخلی بدون تاریخ، بدون امضاء محسوب می شوند.

دومین فیلم بلند سینمایی وحید جلیلوند در عرصه های بین المللی هم پیروزیت های قابل توجهی کسب کرد. دریافت دو جایزه برترین کارگردان و برترین بازیگر مرد از بخش افق های جشنواره فیلم ونیز، نامزدی جایزه برترین بازیگر مرد از جوایز آسیا پاسیفیک، دریافت جایزه برترین فیلمنامه از جشنواره فیلم استکهلم، کسب جایزه فیپرشی و جایزه ویژه داوران از جشنواره فیلم تسالونیکی، دریافت جوایز برترین بازیگر مرد و برترین فیلم از نگاه تماشاگران از جشنواره فیلم لاس پالماس، و دریافت جایزه بخش کارگردانان نو جشنواره فیلم شیکاگو تنها بخشی از پیروزیت های بین المللی بدون تاریخ، بدون امضاء هستند.

بدون تاریخ، بدون امضاء بعلاوه نماینده سینمای ایران در بخش برترین فیلم خارجی زبان در جوایز اسکار سال 2019 بود.

فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء در اکران عمومی هم توانست با فروشی بالغ بر 4 میلیارد تومان به سومین فیلم غیرکمدی پرفروش سال 1396 تبدیل گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تماشای یکی از مهم ترین فیلم های دهه 90 سینمای ایران در فیلم نت، بدون تاریخ، بدون امضاء به نمایش خانگی آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای یکی از مهم ترین فیلم های دهه 90 سینمای ایران در فیلم نت، بدون تاریخ، بدون امضاء به نمایش خانگی آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید