تالار سفال های عصر آهن به موزه مقدم اضافه شد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، تالار سفال با 94 اثر ارزشمند از عصر مفرغ و سفال های عصر آهن که 14 اثر آن منسوب به محوطه گیان شهرستان نهاوند و بقیه مربوط به محوطه های خوروین و دیلمان بوده، در موزه مقدم افتتاح شد.

تالار سفال های عصر آهن به موزه مقدم اضافه شد

این تالار با حضور محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و با حضور هیئت رئیسه دانشگاه و شاهین حیدری رئیس پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دوشنبه 26 شهریور 1397 افتتاح شد.

همزمان با افتتاح این تالار که مجموعه 94 اثر بسیار ارزشمند از عصر مفرغ و آهن را شامل می گردد که 14 اثر آن منسوب به محوطه گیان شهرستان نهاوند و بقیه مربوط به محوطه های خوروین و دیلمان، همگی از مجموعه شخصی زنده یاد استاد محسن مقدم، وقف شده به دانشگاه تهران است. هیئت رئیسه دانشگاه تهران و شاهین حیدری از فضاهای مختلف موزه مقدم اعم از حوضخانه، گنجینه، کارگاه بازسازی، اتاق صدف، عمارت زمستانی، عمارت تابستانی، ایوان قاجار، کتابخانه، عمارت برج، گلخانه، مرکز اسناد، اتاق نقاشی، اتاق شومینه و حیاط ها تماشا کردند.

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در این بازدید بر لزوم استفاده از پتانسیل های دانشگاه تهران در تحقیق و بازسازی بر آثار موزه مقدم تاکید نمود و به روز رسانی تجهیزات این موزه را از اقدامات مهم پیش روی دانشگاه برشمرد.

بعلاوه جلسه هیئت رئیسه دانشگاه تهران با طرح موضوعاتی چون آیین ورودی نودانشجویان سال 97 که شنبه 31 شهریور برگزار می گردد، باغ موزه نگارستان، موزه مقدم در کتابخانه موزه مقدم دانشگاه تهران برگزار گردید.

علاقمندان به تماشا آثار تالار سفال های عصر مفرغ و آهن می توانند از 27 شهریور همه روزه غیر از شنبه ها و ایام تعطیل سوگواری از ساعت 9 تا 17 به موزه مقدم مراجعه نمایند.منبع: مهر

منبع: همگردی

به "تالار سفال های عصر آهن به موزه مقدم اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالار سفال های عصر آهن به موزه مقدم اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید