بیش از 1.5 میلیون مسافر نوروزی وارد سیستان و بلوچستان شدند

به گزارش وبلاگ اطلس وب، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، بیش از 1.5 میلیون مسافر نوروزی وارد سیستان و بلوچستان شدند.

بیش از 1.5 میلیون مسافر نوروزی وارد سیستان و بلوچستان شدند

علیرضا جلالزایی گفت: با ورود این مسافران و گردشگران نوروزی به سیستان و بلوچستان تا به امروز بیش از 700 میلیون تومان محصولات صنایع دستی بفروش رسیده است.

وی اعلام کرد: بعلاوه حدود 122 هزار و 997 نفر در مراکز اقامتی ساکن شده و 663 هزار و 131 نفر نیز از آثار طبیعی، تاریخی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بازدید نموده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: بیش از 290 هزار خودروی سواری شخصی و یک هزار و 11 اتوبوس مسافربری نیز تا به امروز وارد استان شده که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

وی گفت: راهنمایان گردشگری در ستاد اجرایی خدمات سفر حضور داشته و آماده پاسخگویی به تمام مسافران هستند.

جلالزایی گفت: مردم سیستان و بلوچستان در کنار میهمان نوازی آیین و فرهنگ، موسیقی، طبخ غذاهای محلی، صنایع دستی و فرهنگ قوی و غنی ماه مبارک رمضان که با بهار طبیعت همراه شده را به مسافران نشان می دهند.

وی اضافه نمود: سیستان و بلوچستان سرشار از تمدن فرهنگی غنی، اجتماعی و نگاه های تاریخی، گردشگری و میراثی است که به عنوان متولیان امر باید آنها را در معرض دید همگان قرار دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: بعلاوه در تلاشیم موزه داری خصوصی را در استان رونق دهیم تا کلکسیونرهایی که کلکسیون های خوبی در خانه دارند، بتوانند از این اداره کل مجوز دریافت و به صورت قانونی اشیای خود را نگهداری نموده و حتی در معرض دید عموم قرار دهند. این امر فرصت خوبی در زمینه معرفی آثار، ظرفیت ها و ناگفته های استان است.

منبع: همگردی

به "بیش از 1.5 میلیون مسافر نوروزی وارد سیستان و بلوچستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 1.5 میلیون مسافر نوروزی وارد سیستان و بلوچستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید