برترین زمان سفر به استانبول کدام است؟

به گزارش وبلاگ اطلس وب، علاقه مندی های شما نقش معین کننده ای در انتخاب برترین زمان سفر به استانبول دارد. شاید دوست داشته باشید در جشنواره ها و فستیوال های مهم این شهر شرکت کنید یا شاید مقرون به صرفه بودن سفر برای تان اهمیت بیشتری داشته باشد. زمان حراجی ها، معتدل بودن هوا، خلوتی یا شلوغی استانبول از دیگر گزینه هایی است که ممکن است برای سفر به این شهر در نظر بگیرید.

برترین زمان سفر به استانبول کدام است؟

استانبول در فصل های مختلف

استانبول آب و هوای متنوع مدیترانه ای، اقیانوسی و گرمسیری دارد. گرم ترین ماه سال به 24 درجه و سردترین ماه آن به 6 درجه می رسد. هر زمان که به استانبول سفر کنید، جذابیت های بی شماری پیش روی تان است؛ اما برترین زمان سفر به آن بهار و پاییز است.

بهار استانبول

استانبول یکی از شهرهای پربارش دنیاست. با فرا رسیدن بهار از مقدار این بارش کاسته می گردد و هوا معتدل و باطراوت می گردد. شاید بتوان گفت برترین زمان سفر به استانبول همین فصل است. در این فصل، علاوه بر تنفس هوای معتدل استانبول می توانید از شرکت در جشنواره ها، برنامه های نوروزی و حراجی های این فصل سود ببرید؛ بنابراین برترین زمان سفر به استانبول، ماه های مارس تا می (اواسط اسفند تا اواسط خرداد) است.

پاییز استانبول

قیمت های مقرون به صرفه و شرایط جوی مناسب از ویژگی های پاییزهای استانبول است. بین ماه های سپتامبر تا نوامبر (اواسط شهریور تا اواسط آذر) یکی از برترین زمان های سفر به استانبول خواهد بود؛ البته در نیمه اول پاییز با بارش کمتری روبرو خواهید بود. هم چنین فستیوال های فرهنگی-هنری بی شماری در این فصل پابرجاست.

تابستان استانبول

این فصل گرم ترین، شلوغ ترین و گران ترین فصل سفر به استانبول است. مدارس در این فصل تعطیل شده و سیل انبوهی از گردشگران این شهر را مقصد سفر خود قرار می دهند.هم چنین رویدادها و فستیوال های مهمی در این فصل پابرجاست که شرکت در آن ها خاطره ای فراموش نشدنی برای تان می سازد.

زمستان استانبول

برترین زمان حراجی ها و مقرون به صرفه ترین فصل سفر به استانبول زمستان های این شهر است؛ بنابراین اگر به قصد خرید به این شهر می روید، زمستان ها فصل مناسبی خواهد بود. توجه داشته باشید که در این فصل بارش های سنگینی وجود دارد و برای بازدید از جاذبه ها و منطقه ها توریستی فصل مناسبی نیست. در نهایت، اگر دوست دارید روزهای برفی استانبول را ببینید، ماه های دسامبر تا فوریه را برای سفر به استانبول برنامه ریزی کنید.

زمان حراجی های استانبول

همان طور که گفتیم استانبول یکی از مقاصد فوق العاده برای خرید است. تقریبا هر زمان که به استانبول بروید حراجی هایی برقرار است؛ اما اغلب این حراجی ها در سرانجام هر فصل و بعضی روزهای مهم سال مثل روز ولنتاین، عید فطر و... دیده می شوند. برای اطلاع دقیق از زمان حراجی ها این مطلب را بخوانید: برترین زمان خرید در استانبول.

مقرون به صرفه ترین فصل سفر به استانبول

روزهای سرد استانبول، روزهایی که این شهر پوشیده از برف است، مقرون به صرفه ترین زمان سفر به استانبول است: از ماه آذر تا بهمن. اگر هزینه های سفر بیشتر از هر چیز برای تان اهمیت دارد، این ماه ها را انتخاب کنید. قیمت پروازها و هتل های این شهر در این ماه ها به شدت کاهش پیدا می نماید. لباس گرم با خودتان ببرید و یادتان باشد که ممکن است روزی را نتوانید از محل اقامت تان خارج شوید.

شلوغ ترین و خلوت ترین زمان استانبول

جولای و آگوست (تیر و مرداد) شلوغ ترین زمان ترکیه و استانبول است. البته این شهر در روزهای مهم سال مثل کریسمس، سال نو و عید پاک نیز شلوغ است. اگر می خواهید استانبول را در روزهای خلوت سال ببینید از نوامبر تا مارس را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. هزینه های سفر در این ماه ها کمتر می گردد.

شلوغ ترین و خلوت ترین زمان استانبول

استانبول یکی از شهرهای شاد دنیاست. فستیوال ها و جشنواره های این شهر کم نیستند. در ادامه مطلب به مختصری از آن اشاره می کنیم اما به طور کامل می توانید در مطلب فستیوال ها و رویدادهای مهم ترکیه بخوانید.

جشنواره مولانا: شاید بتوان گفت که مشهورترین جشنواره استانبول، فستیوال مولانا است. در تاریخ های 10 تا 17 دسامبر این جشنواره در قونیه برگزار می گردد. قونیه تقریبا 8 ساعت از استانبول فاصله دارد. محال است بخواهید شرکت در این جشنواره را از دست بدهید.

جشنواره دوسالانه استانبول: اگر به هنر مدرن علاقه دارید، در این جشنواره شرکت کنید؛ این جشنواره هر دو سال یک بار از اواسط سپتامبر تا اواسط نوامبر برگزار می گردد.

جشنواره گل لاله: با فرا رسیدن ماه اردیبهشت بسیاری از پارک های استانبول از گل های لاله پر می گردد. شرکت در این جشنواره به یادماندنی خواهد بود.

فستیوال هیدیرلس: همان جشن سال نو است که در ماه می برگزار می گردد.

فستیوال جاز: اگر به موسیقی جاز علاقه دارید شرکت در این فستیوال را از دست ندهید. این فستیوال در اوایل ژوئیه برگزار می گردد.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ اطلس وب

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "برترین زمان سفر به استانبول کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به استانبول کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید