با این راهکارهای ساده راحت بخوابید

به گزارش وبلاگ اطلس وب، خواندن این مطلب برای افرادی که دچار بی خوابی هستند و برای خواب راحت شبانه دچار مشکل هستند، توصیه می گردد.

با این راهکارهای ساده راحت بخوابید

مقدار خوابی که ما برای سلامتی احتیاج داریم ممکن است با توجه به سن و عوامل دیگر متفاوت باشد، اما مهم ترین چیز این است که خوابی با کیفیت داشته باشیم. توصیه های بسیاری از متخصصان برای داشتن یک خواب خوب در شب وجود دارد و بیشتر آن حول محور کیفیت خواب می چرخد. مواد غذایی وجود دارد که می تواند به کسانی که از بی خوابی رنج می برند یا چندین بار در طول شب بیدار می شوند و سایر مسائل خواب یاری کند. در این مطلب از وبلاگ اطلس وب راهکارهای ساده برای درمان بی خوابی را بشناسید.

تاثیر کربوهیدرات ها بر خواب

به گفته بنیاد خواب انگلیس، از جمله غذاهایی که با خواب بهتر مرتبط هستند، برنج است. این بنیاد اشاره می نماید که مطالعه ای روی بزرگسالان در ژاپن نشان می دهد کسانی که به طور منظم برنج می خورند نسبت به کسانی که نان یا پاستا بیشتری می خورند، خواب بهتری دارند.

این گزارش شرح می دهد: این مطالعه فقط یک ارتباط را شناسایی نموده و نمی تواند علت آن را ثابت کند اما از تحقیقات قبلی پیروی می نماید که نشان می داد خوردن غذاهای با شاخص گلیسمی بالا حدود چهار ساعت قبل از خواب به بهبود کیفیت خواب یاری می نماید. تحقیقات بیشتری برای مشخص اثرات مرتبط با خواب و کربوهیدرات های مختلف لازم است.

بی خوابی و برهم خوردن نظم خواب

  • اگر در طول روز دائما خسته باشید، ممکن است به مقدار کافی نخوابید. بعضی افراد به طور طبیعی سبک تر می خوابند یا زمان بیشتری برای به خواب رفتن احتیاج دارند. در حالی که بعضی از شرایط زندگی ممکن است احتمال قطع خواب را افزایش دهند، مانند اتفاقات استرس زا در طول روز.
  • اگر برای مدت کوتاهی کمتر از سه ماه از بی خوابی رنج می برید، به این عارضه بی خوابی کوتاه مدت می گویند. بی خوابی که سه ماه یا بیشتر طول بکشد، بی خوابی طولانی مدت نامیده می گردد.
  • افراد مبتلا به بی خوابی به سختی می توانند در زمان مناسب به خواب بفرایند و می توانند چندین بار در طول شب از خواب بیدار شوند.
  • بعد از کم خوابی در شب، بعضی از افراد ممکن است وسوسه شوند که چرت های طولانی داشته باشند. با این حال، بهتر است از این کار اجتناب نموده و سعی کنید به زمان خواب منظم خود پایبند باشید. به این علت که چرت زدن در طول روز می تواند ریتم شبانه روزی را مختل کند.
  • ریتم های شبانه روزی تغییرات فیزیکی، ذهنی و رفتاری هستند که در پی یک چرخه 24 ساعته می آیند. این فرایندهای طبیعی عمدتا به نور و تاریکی وابسته است و بیشتر موجودات زنده را تحت تاثیر قرار می دهند. اگر خواب نا آرامی دارید مطلب بختک چیست؟ 7 راه برای رهایی از فلج خواب را از دست ندهید.

با این راهکارهای ساده راحت بخوابید

  • برای حفظ ساعات خواب منظم، ایجاد یک محیط تاریک، آرام و خنک و ورزش کردن توصیه می گردد.
  • اگر کمبود خواب بر زندگی روزمره شما تاثیر می گذارد یا باعث ناراحتی شما می گردد، می توانید با پزشک خود صحبت کنید.
  • هر فرد متناسب با سنش به زمان مختلف خواب احتیاج دارد. بزرگسالان به طور میانه به 7 تا 9 ساعت به خواب احتیاج دارند، در حالی که بچه ها به 9 تا 13 ساعت و بچه ها خردسال و نوزادان به 12 تا 17 ساعت خواب در روز احتیاج دارند.
  • کافئین و الکل می توانند شما را از به خواب رفتن بازدارد و خواب راحت را از شما سلب کند؛ بنابراین توصیه می گردد با نزدیک شدن به زمان خواب افراد از مصرف کافئین پرهیز نمایند.
  • کافئین در فرایند خواب اختلال ایجاد و از خواب عمیق جلوگیری می نماید. کافئین نه تنها در قهوه یافت می گردد، بلکه در بسیاری از محصولات دیگر از جمله چای، بعضی از نوشابه ها، شکلات، نوشیدنی های انرژی زا و بعضی مسکن ها نیز یافت می گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب شیوه نگهداری برنج خام در خانه که نمی دانستید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با این راهکارهای ساده راحت بخوابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این راهکارهای ساده راحت بخوابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید