بازتاب ملاقات اون و ترامپ در کره شمالی بدون اشاره به بی نتیجه بودن آن

به گزارش وبلاگ اطلس وب، رسانه های کره شمالی امروز، آدینه با تاکید بر سازنده بودن مذاکرات کیم جونگ اون و دونالد ترامپ کوشش کردند به بی نتیجه بودن ملاقات این دو رهبر جهانی اشاره ای نکنند.

بازتاب ملاقات اون و ترامپ در کره شمالی بدون اشاره به بی نتیجه بودن آن

به گزارش وبلاگ اطلس وب، رسانه های کره شمالی در پوشش خبری ملاقات کیم جونگ اون، رهبر این کشور با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اشاره ای به بی نتیجه بودن این نشست نکردند.

روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی در گزارش خود درباره این ملاقات نوشت: آنان گفتگو سازنده ای درباره ایجاد دورانی جدید برای پیشرفت روابط کره شمالی و آمریکا داشتند.

رسانه های دولتی کره شمالی اما به شکست این مذاکرات یا عدم توافق بر سر درخواست کره شمالی برای برداشته شدن تحریم های آمریکا و درخواست واشنگتن برای توقف تمامی برنامه های هسته ای کره شمالی نپرداختند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نیز با لحنی ملایم نوشته است: کیم از ترامپ برای اقدامات مثبتش در راستای این ملاقات و گفت وگوی موفقیت آمیز و سفر طولانی اش به ویتنام تشکر کرد و ضمن تعهد به برگزاری ملاقات آینده با او خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در همین حال، رسانه های ژاپن، متحد آمریکا در بازتاب ملاقات این رو رهبر جهانی نسبت به آینده این مذاکرات ابراز تردید کردند. رسانه های این کشور معتقدند که سیر مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ همچنان در مرحله اول باقی مانده و پیشرفتی در آن صورت نگرفته است.

رسانه ای چین که بزرگترین متحد کره شمالی است اما با اتخاذ رویکردی بی طرف، ضمن تعدیل شکست مذاکرات این دو کشور ارزیابی کردند که این مذاکرات همچنان با پیشرفت همراه بوده است.

رسانه های کره جنوبی نیز همچون چین دیدگاه مثبت تری نسبت به این مذاکرات نشان دادند و ابراز امیدواری کردند که با صرف زمان بیشتری برای مذاکرات میان این دو کشور، بتوان به توافق صلح دست یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازتاب ملاقات اون و ترامپ در کره شمالی بدون اشاره به بی نتیجه بودن آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب ملاقات اون و ترامپ در کره شمالی بدون اشاره به بی نتیجه بودن آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید