آیا قورت دادن آدامس خطرناک است؟

به گزارش وبلاگ اطلس وب، اگر بعد از بلعیدن آدامس علائمی را تجربه کردید یا نگران خطرات احتمالی آن هستید، همواره بهتر است با یک پزشک صحبت کنید.

آیا قورت دادن آدامس خطرناک است؟

مواظب باش آدامس را قورت ندی! این عبارتی است که بسیاری از ما هنگام باد کردن آدامس از والدین نگران خود شنیده ایم. اما خیال والدین باید راحت باشد؛ آدامس، مانند سایر غذاها، هضم می گردد. اما، این واقعیت قورت دادن آدامس را تایید نمی نماید.

یک متخصص گوارش، شرح داد که چرا بلعیدن منظم آدامس می تواند خطرناک باشد و در بعضی موارد احتیاج به مراجعه به بیمارستان دارد.

هنگام قورت دادن آدامس چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که آدامس را قورت می دهید، مانند سایر مواد غذایی وارد معده شما می گردد. با این حال، از آنجایی که معده برای تجزیه آدامس طراحی نشده است، ممکن است هضم آدامس بیشتر طول بکشد. یعنی ممکن است آدامس، مدت طولانی تری نسبت به سایر غذا ها در معده شما باقی بماند.

با این حال، این ایده که آدامس سال ها در بدن می ماند یک افسانه است. در حقیقت، آدامس در نهایت مانند هر غذای دیگری از دستگاه گوارش شما خارج می گردد، اما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

خطرات قورت دادن آدامس چیست؟

قورت دادن اندازه زیادی آدامس یا چند تکه کوچک در مدت زمان کوتاهی می تواند باعث انسداد دستگاه گوارش گردد. به این علت که آدامس دیر هضم ممکن است جمع گردد و توده ای را تشکیل دهد که دستگاه گوارش را مسدود می نماید.

علائم انسداد می تواند شامل حالت تهوع، استفراغ و درد شکم باشد. بعضی از انواع آدامس حاوی الکل های قندی هستند که می توانند باعث مسائل گوارشی مانند نفخ و اسهال شوند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

رسیدن تصادفی آدامس به ریه ها می تواند باعث مسائل تنفسی جدی گردد؛ بنابراین اگر چنین اتفاقی افتاد مهم است که فورا در پی مراقبت های پزشکی باشید.

اگر بعد از بلعیدن آدامس علائمی را تجربه کردید یا نگران خطرات احتمالی آن هستید، همواره بهتر است با یک پزشک صحبت کنید.

تا زمانی که از خطرات احتمالی مطلع هستید و اقداماتی را برای به حداقل رساندن آن ها انجام می دهید، احتیاجی به نگرانی در خصوص قورت دادن هر از چندگاهی تکه های آدامس نباشید.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "آیا قورت دادن آدامس خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا قورت دادن آدامس خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید