9 کشته در حمله تروریستی بورکینافاسو

به گزارش وبلاگ اطلس وب، حمله تروریستی در بورکینافاسو 9 قربانی برجای گذاشت .

9 کشته در حمله تروریستی بورکینافاسو

خبرگزاری نیوز 24 آفریقای جنوبی امروز (سه شنبه) گزارش داد که حمله مهاجمان مسلح که وابسته به گروههای تروریستی بودند، به شمال بورکینافاسو 9 غیرنظامی را از پای در آورد.

این گزارش به نقل از یک مقام امنیتی بورکینافاسو اظهار داشت که در حمله شامگاه دیروز چند مرد مسلح که پیش بینی می گردد تروریستی باشد، 9 شهروند استان بام این کشور کشته شدند.

این مقام که خواست نامش فاش نگردد، بدون اشاره به تعداد زخمی های احتاقتصادی این حمله گفت که مهاجمان بعد از ساعت منع آمد و شد در 18،30 با ورود به روستای زورا در شهر کونگوسی در استان بام به روی ساکنان این روستاتیراندازی نموده و جان 9 تن را گرفتند.

اگرچه خبرگزاری فرانسه قربانیان این حادثه را نظامی معرفی کرد، اما این گزارش آنها را غیرنظامی خواند و نوشت که مهاجمان در عین حال تعدادی از احشام مردم را با خود برده و حتی یک فروشگاه را نیز غارت کردند.

بورکینافاسو یک کشور با اکثریت جمعیت مسلمان است و گروه های تروریستی مرتبط با داعش و القاعده که از کشور اقتصادی وارد این کشور می شوند موجبات بروز بسیاری از تنش های قومی مذهبی را در بورکینافاسو فراهم می آورند.

این کشور پیشتر مستعمره فرانسه بود و طی سال های اخیر بارها مورد هجوم تروریست ها قرار گرفته به گونه ای که در بورکینافاسو کمتر روزی را می توان بدون حملات مسلحانه شاهد بود.

تروریست های القاعده و داعش عمدتا در شمال این کشور فعال هستند که با انجام حملات انتحاری علاوه بر نظامیان و غیر نظامیان، به معادن این کشور نیز آسیب می رسانند .

گزارشهای دولتی در بورکینافاسو حاکی است که این حملات تاکنون 486 هزار نفر از شهروندان این کشور را که 270 هزار نفر از آنها در شمال هستند، از خانه و کاشانه خود آواره نموده است.

خبرگزاری رسمی آنگولا نیز در این زمینه به کشته شدن چند نظامی در جریان حمله شبه نظامیان که شنبه گذشته در بورکینافاسو صورت گرفت، اشاره نمود.

بر اساس بیانیه ارتش بورکینافاسو، چند سرباز و یک افسر پلیس در دو حمله به پاسگاه های نظامی در شمال این کشور کشته شده بودند.

ارتش بورکینافاسو در بیانیه ای اظهار داشت که در ساعات اولیه روز شنبه، مهاجمان ناشناس به یک موضع نظامی در شهر باهن و یک روستا حمله کردند.

طی هفته های گذشته نیز حمله مردان مسلح ناشناس به یک مسجد اعظم در دهکده سالموسی در استان اودالان در بورکینافاسو 16 کشته و 2 مجروح برجای گذاشته بود.

هفته گذشته نیز منابع آگاه از کشته شدن 20 تن از اهالی بورکینافاسو در جریان حمله افراط گرایان به یک معدن طلا در شمال این کشور خبر داده بودند.

طی ماه های گذشته نیز افراد مسلح ناشناس به کلیسایی در بورکینافاسو حمله کردند که در پی آن 6 نفر جان خود را از دست دادند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "9 کشته در حمله تروریستی بورکینافاسو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 کشته در حمله تروریستی بورکینافاسو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید