24 هزار معلول استان اردبیل از خدمات بهزیستی بهره مند هستند

به گزارش وبلاگ اطلس وب، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: 24 هزار معلول در منطقه ها مختلف این استان از خدمات بهزیستی برخوردار هستند.

24 هزار معلول استان اردبیل از خدمات بهزیستی بهره مند هستند

به گزارش وبلاگ اطلس وب از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت:در حال حاضر 38 هزار معلول در سامانه بهزیستی استان ثبت نام نموده اند که از این تعداد 24 هزار معلول از خدمات مستمر و غیر مستمر برخوردارند.

او با اشاره به کوشش های اجرا شده برای حل مشکل اشتغال معلولان استان اظهار کرد:با هماهنگی های اجرا شده با سایر دستگاه های اجرایی استان کوشش بر این شده که 800 معلول و مددجو بکارگیری شوند که تا به امروز حدود 70 درصد از آن مخقق شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه بهزیستی حق سهم بیمه کارفرما را به طور کامل پرداخت می نماید،اضافه کرد: این مشوق قبلا پنج ساله بود، که در حال حاضر به 30 سال ارتقا یافته و تا دوره بازنشستگی این سهم پرداخت می گردد.

او بعلاوه به طرح ملی جهش مسکن اشاره نمود و گفت: 15 آذر آخرین مهلت ثبت نام برای بهره مندی طرح ملی جهش مسکن می باشد و ضروری است که معلولان و مددجویان نیز از این فرصت استفاده نمایند.

ستاری اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی مناسب سازی،کلیه دستگاه های اجرایی و اماکن عمومی موظف هستند مناسب سازی محیط را برای تسهیل در تردد معلولان انجام دهند و اقداماتی نیز به وسیله دستگاه های اجرایی و شهرداری های استان در محیط شهری انجام یافته، اما نواقص و مسائلی هم وجود دارد که انتظار می رود این نواقص رفع گردد.

او با بیان اینکه معلویت محدودیت نیست و در صورت فراهم شدن امکانات زمینه برای فعالیت های ورزشی معلولان فراهم می گردد اعلام کرد: معلولان اگرچه با مسائل مختلف جسمی وحرکتی روبه رو هستند، اما باید شرایطی فراهم گردد که بتوانند به راحتی در جامعه حضور یابند و از امکاناتی مانند سالن های ورزشی نیز استفاده نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: با کوشش های اجرا شده در زمینه واکسیناسیون افراد تحت پوشش بهزیستی، همه افراد تحت پوشش مراکز توانبخشی و بازتوانی هر 2 دز واکسن را دریافت نموده اند و از جمعیت معلولان نیز تا به امروز گزارش فوت ناشی از کرونا نداشتیم.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "24 هزار معلول استان اردبیل از خدمات بهزیستی بهره مند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "24 هزار معلول استان اردبیل از خدمات بهزیستی بهره مند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید