واکسن کرونا، ویروس آنفلوآنزا را از بین می برد؟

به گزارش وبلاگ اطلس وب، می توان آن را به وسیله اسپری و یا تزریق منظم تجویز کرد، بلکه به این دلیل که هم در برابر کووید-19 و هم در برابر آنفلوآنزا بدن را ایمن می نماید و هر دو را در یک زمان مورد هدف قرار می دهد.

واکسن کرونا، ویروس آنفلوآنزا را از بین می برد؟

همه دارو ها بعد از آزمایش های فاز سوم هرچقدر امیدوارکننده به نظر برسند پیروز نخواهند بود. ممکن است حداقل یک واکسن کرونا برای استفاده اضطراری تا سرانجام سال در آمریکا و اتحادیه اروپا تایید گردد تا با یاری آن گروه های در معرض خطر در برابر کرونا ایمن شوند.

صد ها ایده درحال توسعه وجود دارد که تنها حدود 12 مورد از آن ها به فاز سوم رسیده اند. هرچه رویکرد های واکسن بیشتر باشد، احتمال شناسایی واکسن موثر بیشتر خواهد بود.

درحال حاضر، دانشمندان به مواردی دست یافتند که ممکن است یکی از جالب ترین مفاهیم واکسن کووید-19 تا به امروز باشد، نه فقط به این دلیل که می توان آن را به وسیله اسپری و یا تزریق منظم تجویز کرد، بلکه به این دلیل که هم در برابر کووید-19 و هم در برابر آنفلوآنزا بدن را ایمن می نماید و هر دو را در یک زمان مورد هدف قرار می دهد.

محققان هنگ کنگ واکسن آنفلوآنزا و کووید-19 ساختند که از ماه نوامبر وارد آزمایش فاز یک در هنگ کنگ می گردد. این بدان معناست که این دارو چندین ماه به دنبال تایید نظارتی نخواهد بود و واضح است که با پیروزیت از هر سه مرحله آزمایش عبور می نماید.

همه گیری تا اواخر سال 2021 سرانجام نخواهد یافت و بعضی تخمین ها حاکی از این است که تا سال 2022 همه گیری وجود دارد. حتی پس از آن، ویروس ممکن است در جوامع منتشر گردد و دانشمندان بر این باورند که ویروس کووید-19 ریشه کن نخواهد شد؛ بنابراین برای مدیریت بیماری در کنار سایر روش های درمانی و پیشگیری، واکسن لازم خواهد بود.

این واکسن مشابه واکسن آنفلوآنزاست و به وسیله اسپری بینی یعنی جایی که ویروس های تنفسی وارد می شوند، به بدن منتقل خواهد شد؛ اما دانشمندان یک قدم جلوتر رفتند و یک واکسن دوگانه ایجاد کردند که از ویروس کرونا نیز محافظت می نماید.

در صورت پیروزیت، این واکسن ایمنی در برابر ویروس کرونا ایجاد خواهد نمود. سیستم ایمنی بدن باید آنتی بادی های خنثی کننده پروتئین سنبله فراوری نموده و ویروس کرونا را مسدود کند.

سیستم ایمنی همچنین می تواند پاسخی به ویروس آنفلوآنزا که در واکسن استفاده شده نیز ایجاد کند. اعلام شده که سایر ویروس های آنفلوآنزا همچنان می توانند عفونی باشند.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید

به "واکسن کرونا، ویروس آنفلوآنزا را از بین می برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا، ویروس آنفلوآنزا را از بین می برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید