هشدارهای بارش باران و وزش باد به باغداران و دامداران

به گزارش وبلاگ اطلس وب، کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش باران و وزش باد به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه می گردد که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدارهای بارش باران و وزش باد به باغداران و دامداران

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی، برداشت به موقع محصول انگور و انتقال به محل های مصرف و فرآوری باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته او، قطع آبیاری مزارع و مزارع پنبه جهت بازشدن غوزه ها باید قبل از سرما انجام گردد.

رفیعی می گوید: باغداران به منظور جلوگیری از ترک خوردگی میوه های انار دور آبیاری را به منظور افزایش رطوبت در باغ تنظیم نمایند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به احتمال بارش و رعد و برق دامداران و عشایر در چرای دام احتیاط نمایند. بعلاوه مرغداران قبل از جوجه ریزی از عملکرد سیستم های سرمایشی، گرمایشی و هیترهای گازسوز اطمینان داشته باشند.

بنابر آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی آبی تا 15 مهر 6 دهم میلی متر، مدت مشابه سال قبل 2.2 میلی متر و دوره بلندمدت 2.6 میلی متر بوده است که این امر کاهش 71.3 درصدی نسبت به سال گذشته و 76.4 درصدی دوره نرمال نشان می دهد.

طبق نقشه های هواشناسی، از بعدازظهر امروز جریانات شمالی دریای خزر منجر به ابرناکی، بارش پراکنده باران و احتمال رعد و برق و کاهش دما در استان های گیلان، مازندران و گلستان می گردد.

روز چهارشنبه علاوه بر تقویت ناپایداری و تشدید بارش در سواحل دریای خزر، گستره آن مناطقی از خراسان شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی را فرا می گیرد.

وبلاگ اطلس وب مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدارهای بارش باران و وزش باد به باغداران و دامداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارهای بارش باران و وزش باد به باغداران و دامداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید