مسئولان موزه بریتانیا مجموعه کوچکی از جواهرات به سرقت رفته را به نمایش می گذارند

به گزارش وبلاگ اطلس وب، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، مسئولان موزه بریتانیا مجموعه کوچکی از جواهرات به سرقت رفته را به نمایش می گذارند.

مسئولان موزه بریتانیا مجموعه کوچکی از جواهرات به سرقت رفته را به نمایش می گذارند

موزه بریتانیا میخواهد 10 سنگ قیمتی رومی را که پیش تر از مجموعه این موزه دزدیده شده بود، در نمایشگاهی رایگان با عنوان جواهرات بازیابی شده به نمایش بگذارد. این نمایشگاه از ماه جاری میلادی شروع می گردد.

آرت نیوز نوشت این اشیاء تنها 10 مورد از 351 شی به شمار می روند که در جریان تحقیقات کنونی برای بازیابی مجموعه بزرگی از آثار مسروقه و گمشده موزه بریتانیا کشف شده اند.

بخش بزرگی از 2000 شیء مسروقه و گمشده موزه بریتانیا را جواهرات کلاسیک و زیورآلات طلا تشکیل می دهند. هیچ کدام از این اشیاء اخیرا برای عموم مردم به نمایش گذاشته نشده بودند.

یکی از کارکنان ناشناس که بعداً معین شد پیتر هیگز، مدیر ارشد بخشی از موزه بریتانیا است، در ارتباط با اقلام دزدیده شده اخراج شد. او بعضی از این اقلام را در وبسایت eBay با قیمتی کمتر از 51 دلار عرضه نموده بود و گمان می رود که این سرقت ها را در یک دوره 25 ساله انجام داده باشد. در پی اخراج هیگز، هارتویگ فیشر مدیر و جاناتان ویلیامز معاون مدیر این موزه از سمت خود استعفا کردند.

در پی مسائل بحث برانگیز درباره سرقت آثار موزه بریتانیا، نخست یونان و سپس نیجریه، چین و بعلاوه ولز خواهان استرداد آثار تاریخی خود از این موزه شده اند.

پس از اینکه از موزه بریتانیا خواسته شد تا اسناد و ثبت اطلاعات مربوط به مجموعه خود را به منظور جلوگیری از سرقت های آینده بهبود ببخشد، جورج آزبورن رئیس هیأت مدیره این موزه از یک پروژه دیجیتال سازی 10 میلیون پوندی آثار این موزه اطلاع داد.

موزه بریتانیا گفت که این حادثه علاقه عمومی به این اشیاء را دوباره برانگیخت و باعث شد که نمایشگاهی درباره اهمیت جواهرات کلاسیک و تأثیر آنها در طول تاریخ برگزار گردد. گوهرهای کلاسیک علاوه بر استفاده به عنوان جواهرات، به عنوان مهر یا به سادگی به عنوان اشیای تزئینی به ویژه به وسیله خانواده سلطنتی، اشراف و هنرمندان مورد استفاده قرار می گرفتند.

نمایشگاه جواهرات بازیابی شده دو شیء شیشه ای رومی متعلق به اواخر قرن اول پیش از میلاد تا اوایل قرن اول پس از میلاد را شامل می گردد. این نمایشگاه از پانزدهم فوریه 2024 شروع خواهد شد.

منبع: همگردی

به "مسئولان موزه بریتانیا مجموعه کوچکی از جواهرات به سرقت رفته را به نمایش می گذارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان موزه بریتانیا مجموعه کوچکی از جواهرات به سرقت رفته را به نمایش می گذارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید