قبض های نجومی برق آنالیز می شوند

به گزارش وبلاگ اطلس وب،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، همایون حایری اضافه نمود: برای این گروه از مشترکان فقط 7 درصد افزایش سالانه بر اساس مصوبه دولت اعمال شده که قبض برق عمده این مشترکان رقم بسیار پایینی است.

قبض های نجومی برق آنالیز می شوند

وی با بیان اینکه حدود 15درصد مشترکان، براساس الگوی معین شده تا دو برابر مصرف داشته اند، ادامه داد: برای این دسته از مشترکان علاوه بر افزایش سالانه 7درصد تعرفه، مشمول 16درصد افزایش به علت مصرف بالاتر از الگو شده اند و در مجموع 23 درصد افزایش تعرفه در قبض آنها اعمال شده است.

وی ادامه داد: بیشترین رقم قبض ها برای دسته سوم مشترکان خانگی بسیار پر مصرف صادر شده که کمتر از 3 درصد مشترکان معادل 850 هزار مشترک را شامل می گردد که بیش از دوبرابر الگو مصرف داشته اند.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو اضافه نمود: بهای برق این دسته از مشترکان هم بر اساس قانون بودجه به صورت غیر یارانه ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی معین می گردد و بنابراین فقط برای اندازه مازاد از دو برابر الگوی مصرف بر اساس نرخ غیر یارانه ای برق محاسبه می گردد.

حایری تاکید نمود: این گروه از مشترکان (کمتر از 3 درصد مشترکان خانگی) با اعمال روش های مدیریت مصرف به سهولت می توانند مصرف برق خود را به سطح الگوی مصرف کاهش داده تا نه تنها شامل افزایش قیمت برق نشوند بلکه از کاهش قابل ملاحظه ای در صورتحساب برق خود بهره مند شوند.

وی تاکید نمود: چنانچه اشتباهی هم در بخش محاسبه قبض مشترکان اتفاق افتاده باشد اصلاح می گردد و حتی در صورت درخواست مردم، امکان پرداخت اقساطی قبوض هم میسر خواهد بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

منبع: تجارت نیوز

به "قبض های نجومی برق آنالیز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبض های نجومی برق آنالیز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید