عابدینی: حذف دارو از لیست تحریم دروغ است، انسداد راه های نقل و انتقال پول ایران توسط آمریکا

به گزارش وبلاگ اطلس وب، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: اینکه آمریکا می گوید دارو را از فهرست تحریم حذف نموده است، دروغ است. اساسا با اقدامات آمریکا روش نقل و انتقال پول برای ایران مسدود شده است و کانال رسمی برای فروش نفت ایران و ایجاد درآمد وجود ندارد.

عابدینی: حذف دارو از لیست تحریم دروغ است، انسداد راه های نقل و انتقال پول ایران توسط آمریکا

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه با خبرنگار سیاسی وبلاگ اطلس وب، در مورد ادعای آمریکا پیرامون راه اندازی مکانیزمی جدید برای ارسال یاری های بشر محبت آمیز به ایران گفت: به نظر می رسد تحریم هایی که آمریکا از ابتدا بر ضد ایران در نظر گرفته بیش از همه مردم را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه این تحریم ها با کاربردی دو گانه مورد استفاده آمریکایی ها قرار می گیرد در تشریح این اصطلاح گفت: هر کالایی در فرهنگ تحریمی آمریکا کاربرد دو گانه دارد یعنی آن ها با استفاده از واژه هایی مبهم، گنگ و غیرحقوقی موضوعات و موارد مختلف را در لیست تحریمی خود قرار می دهند.

عابدینی ادامه داد: به عنوان مثال یک فلز می تواند هم در خودروسازی استفاده گردد و هم در ساخت یک زره پوش یا یک واشر می تواند هم در صنایع موشک سازی مورد استفاده قرار گیرد و هم در تجهیزات پزشکی، لذا این ها موضوعات تحریم را با هدف تاثیرگذاری بر روی افکار عمومی و تحت فشار قرار دادن مردم طراحی می نمایند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه آمریکایی ها تا خاتمه جنگ سرد از موضوع کودتا و دخالت نظامی در کنترل کشور ها استفاده می کردند، خاطر نشان کرد: در عصر فعلی کودتا ها کاربرد چندانی ندارد و از این رو امریکایی ها به حربه تحریم متوسل شدند.

وی گریزی به مسائل مهم تحریمی از سوی آمریکایی ها از جمله دارو زد و گفت: دارو نیز مانند سایر موضوعات به چند پارامتر مرتبط است. اول اینکه آیا زمینه برای انتقال پول دارو چه طور فراهم می گردد و اینکه آمریکا از همه ابزار خود برای ثبت کردن راستا نقل و انتقال پول از ایران استفاده می نماید. اگر چه آمریکایی ها نتوانستند صادرات نفت ما را به صفر برسانند، اما از هیچ کوششی در این راستا فرو گذار نکردند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: با وجود این دو اقدام سرسختانه آمریکایی ها در قبال جمهوری اسلامی این که هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و وزیر خزانه داری این کشور مدعی می گردد که دارو را از فهرست کالا های تحریمی ایران حذف نموده اند یک دروغ بزرگ است برای اینکه اساسا با اقدامات آمریکایی ها اولا روش نقل و انتقال پول برای جمهوری اسلامی مسدود شده است و دوم اینکه کانال رسمی برای فروش نفت ایران و ایجاد درآمد وجود ندارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی طی 4 دهه گذشته راه های مختلفی را پیموده که بتواند مانع فشار آمریکایی ها گردد که از جمله آن می توان به فراوری بیش از 80 درصد دارو در داخل کشور اشاره نمود. از سوی دیگر میزان صادرات نفت ایران که آمریکایی ها مترصد به صفر رساندن آن بودند عملا نه تنها به صفر نرسیده بلکه نسبت به سال ها و ماه های قبل افزایش یافته است.

این کارشناس مسائل بین الملل توضیح داد: رویه و عادت آمریکایی ها این است که وقتی یک سیاست شان با مشکل روبه رو می گردد و قادر به اجرای آن نیستند ژست ایجاد انعطاف با کشور ها را می گیرند.

وی در مورد این ادعا به شوی اخیر آمریکایی ها اشاره نمود و گفت: آمریکایی ها با وجود اینکه تمام کوشش خود را برای ایجاد مانع بر سر راه اقتصاد ایران انجام دادند اما این روز ها شوی گشایش برای ایران اجرا می نمایند که این دروغ بزرگی است آن ها همیشه در طول مدت زمان تحریم ها خواهان به صفر رساندن صادرات نفت ایران و جلوگیری از واردات دارو شدند و نمونه آن مانع افکنی آن ها در زمانی است که راکتور تهران که فراوریات آن نقش کلیدی برای بیماران سرطانی دارد از فروش مواد اولیه و سوخت به آن خودداری کردند و این دانشمندان ایرانی از جمله شهید شهریاری بود که تهیه این سوخت را به عهده گرفت و راکتور تهران در فراوری سوخت به خودکفایی رسید.

عابدینی توضیح داد: از این منظر آمریکایی ها اجازه ندارند از ناتوانی خود وجهه بشر محبت آمیز در جهان ترسیم نمایند و کوشش های جمهوری اسلامی در دور زدن تحریم ها و فراوریات داخلی و به خودکفایی رسیدن در بسیاری از محصولات را با ژست روشنفکرانه و در چارچوب مکانیزم جدید برای تسهیل یاری به مردم ایران جلوه دهند.

این کارشناس مسائل بین الملل در خاتمه خاطر نشان کرد: نظام سلطه در جهان در حال فروپاشی است و آمریکایی ها چه بخواهند چه نخواهند شرایط در جهان به نفع کشور های دیگر در حال دگرگونی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عابدینی: حذف دارو از لیست تحریم دروغ است، انسداد راه های نقل و انتقال پول ایران توسط آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدینی: حذف دارو از لیست تحریم دروغ است، انسداد راه های نقل و انتقال پول ایران توسط آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید