طبیعت لائوس میخکوبتان می کند!

به گزارش وبلاگ اطلس وب، طبیعت لائوس | Laos

اگر در پی آرامش محض در دل طبیعت هستید و از طرفی دوست دارید که این آرامش را در یک جای خلوت تر از کشور زیبایی مانند تایلند داشته باشید، باید به لائوس سفر کنید. این کشور کوچک جنوب شرقی آسیا، چشم انداز ها فوق العاده ای دارد و به هر کجای آن که نگاه کنید می توانید صخره های سبز، جنگل های انبوه آبشارهای روان و پر آب را ببینید. قطعا سفر به لائوس نه فقط برای عاشقان طبیعت بلکه برای افرادی که عاشق ترشح آدرنالین هستند هم به دلیل تفریحات زیادی که دارد، سفری خوش و غیر قابل باور خواهد بود. اگر چه دسترسی به بعضی از بهترین قسمت های طبیعت لائوس ممکن است سخت باشد اما اگر بدانید قرار است چه چیزی را در پیش رو داشته باشید حاضر می شوید همه سختی ها را به جان بخرید. با خبرنگاران همراه باشید:

طبیعت لائوس میخکوبتان می کند!

در یک چشم انداز کوتاه به طبیعت لائوس هم می توانید تنوع بالایی از طبیعت و هم حیات وحش را ببینید. در این کشور بالای 100 گونه پستاندار مثل ببر، فیل های آسیایی و گوار (guars) که نوعی گاو وحشی است، وجود دارد. در لائوس بیشتر از 100 گونه مختلف خزنده و مار و دوزیست زندگی می کند، مثلا مارهای خطرناک صخره ای و پیتون برمه ای و یا کبراهای پادشاه در بسیاری از خانه های لائوس دیده می شوند! درست خواندید در بسیاری از خانه های این کشور، البته در حیاط خانه ها و نه به میل خود انسان ها اما بالا بودن تعداد آن ها باعث شده تا مردم با آن ها اخت شوند و ترس آنچنانی ای از بودنشان نداشته باشند.

کشور لائوس تعدادی از مهم ترین منطقه ها جنگلی جنوب شرقی آسیا را هم در خود جای داده است، اگر چه متاسفانه امروزه به خاطر بهره برداری های غیر اصولی و ساخت وسازهای بیجا در معرض نابودی قرار گرفته اند.

لائوس به نسبت کشورهایی مثل تایلند و ویتنام کمتر توسعه پیدا کرده و تنها کشوری در جنوب شرقی آسیا است که خط ساحلی ندارد اما طبیعت بکر و ترکیب فرهنگ های قدیمی و سنتی با هم چیزی است که در کشورهای دیگر نمی توانید ببینید و به همین دلیل بازدید از آن مهم است.

کشور لائوس با مساحت 240000 کیلومتر مربعی اش 6 میلیون جمعیت دارد. بسیاری از گردشگران به جای سفر به بقیه کشورهای جنوب شرقی آسیا به لائوس می فرایند چون کشوری پر آرامش و راحتی است که در آن می توان یک تعطیلات عالی را در یکی از بهترین طبیعت های دنیا آن هم بدون دردسر دنیاگرد های پر سر و صدا داشت. شاید دقیقا دلیل اینکه تجربیات افرادی که از لائوس دیدن کرده اند همیشه مثبت بوده است هم همین باشد.

آب و هوای لائوس بسیار شبیه به آب و هوای تایلند است. فصل های بارانی آن ماه می و ژوئن شروع می شود و تا نوامبر هم ادامه دارد و می توان گفت که بهترین زمان سفر به لائوس زمانیست که دمای هوا پایین تر از 30 درجه سانتیگراد باشد.

از زیبای های دیگر طبیعت لائوس 4 هزار جزیره است که درآن وجود دارد که باید حتما آن را دید. تفریحاتی مانند کایاک سواری در رودخانه های پر جنب و جوشی که از کناره کوه های سرسبز و طبیعت وحشی می گذرد هم فعالیت دیگری است که در دل طبیعت لائوس می توانید داشته باشید.

منبع: الی گشت

به "طبیعت لائوس میخکوبتان می کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت لائوس میخکوبتان می کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید