خبرگزاری رسمی کره شمالی:اون و ترامپ رابطه ای استثنایی دارند، اطرافیان رئیس جمهور امریکا با ما خوب نیستند

به گزارش وبلاگ اطلس وب، خبرگزاری مهر به نقل از رویترز نوشت: خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز پنج شنبه گفت که کیم جونگ اون و دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی به روابط نزدیک و اعتماد فی مابین ادامه می دهند؛ روابطی که رئیس جمهور کره شمالی آن را استثنایی خواند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی:اون و ترامپ رابطه ای استثنایی دارند، اطرافیان رئیس جمهور امریکا با ما خوب نیستند

اعلام این خبر از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی در حالی صورت می گیرد که دولت پیونگ یانگ اوایل ماه میلادی جاری گفتگوهای مقدماتی خود با همتایان آمریکایی را در کشور سوئد شروع نموده است و دوطرف در تلاشند تا مذاکرات دو کشور در حوزه خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را پس از ماهها بن بست پیش ببرند.

کره شمالی مسئولیت بن بست بوجود آمده در روند این مذاکره های دوجانبه را بر گردن آمریکا می گذارد و می گوید که مذاکره کنندگان آمریکایی از دیدگاه و نگرش قدیمی خود دست بر نمی دارند.

کیم جونگ اون چندین روز پیش از آن نیز گفته بود که رابطه میان او و رئیس جمهور آمریکا [رابطه ای] ویژه است.

در بیانیه خبرگزاری رسمی کره شمالی آمده است: صادقانه امیدواریم که انگیزه برای غلبه بر تمام موانع موجود میان جمهوری دموکراتیک خلق کره (نام رسمی کره شمالی) و آمریکا و پیشبرد روابط دوجانبه در مسیری سازنده تر، بر پایه رابطه نزدیک [میان مقامات دو کشور] فراهم گردد.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که برخلاف ترامپ، محفل سیاسی واشنگتن و تدوین کنندگان سیاستهای دولت آمریکا در قبال کره شمالی بی دلیل نسبت به جمهوری خلق دموکراتیک کره خصومت می ورزند و طرز تفکر جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیک بر اذهان آنها حاکم است.

این بیانیه در ادامه می افزاید که کره شمالی خواهد دید که آمریکا تا چه حد عاقلانه سال کنونی را به انتها خواهد رساند.

لازم به ذکر است که کیم جونگ اون پیشتر برای انجام گفتگوهای خلع سلاح هسته ای با واشنگتن تا انتها امسال مهلت زمانی معین نموده بود.

1717

منبع: خبرآنلاین

به "خبرگزاری رسمی کره شمالی:اون و ترامپ رابطه ای استثنایی دارند، اطرافیان رئیس جمهور امریکا با ما خوب نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرگزاری رسمی کره شمالی:اون و ترامپ رابطه ای استثنایی دارند، اطرافیان رئیس جمهور امریکا با ما خوب نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید