خبرنگاران برنامه های نظام بانکی برای کنترل اثرات مالی کرونا

به گزارش وبلاگ اطلس وب، تهران- خبرنگاران- رییس کل بانک مرکزی با اشاره به برنامه های حمایتی نظام بانکی برای کنترل اثرات مالی گسترش کرونا، گفت: این بانک، تمامی کوشش خود را نموده و خواهد نمود تا اقتصاد کشور با کمترین آسیب از این گذرگاه عبور کند.

خبرنگاران برنامه های نظام بانکی برای کنترل اثرات مالی کرونا

عبدالناصر همتی روز شنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام اضافه نمود: تمام خواسته و آرزوی دولت و بانک مرکزی، ارائه یاری های بیشتر در سطح وسیع تر و بلاعوض است، اما تحریم های ناجوانمردانه آمریکا به همراه کاهش قیمت نفت، هزینه های مقابله با ویروس کرونا و آثار درآمدی آن، امکانات داخل و خارج از بودجه دولت را به شدت در تنگنا قرار داده است.

همتی اضافه نمود: با این حال، برای یاری به برطرف نیازهای اولیه بخش بزرگی از مردم که دچار آسیب شده اند، سیستم بانکی باید به سرعت تسهیلاتی به اقشار یارانه بگیر اختصاص می داد؛ لذا چهار میلیون خانوار کم درآمد بین یک تا دو میلیون تومان وام قرض الحسنه چهار درصد دریافت خواهند کرد و مابه التفاوت آن تا 12 درصد را دولت می پردازد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن بیش از 23 میلیون خانوار یارانه بگیر نیز وام خرید با نرخ 12 درصد دریافت می نمایند. نرخ 12 درصدی کارمزد این وام ها فقط با یاری بانک مرکزی و تعدیل نرخ های ذخیره قانونی میسر شده و کاهش بیش از این در نرخ کارمزد، با توجه به سایر تکالیف بانک ها امکان نداشت.

رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: علاوه بر 23 هزار میلیارد تومان وام به یارانه بگیران، بانک ها به یاری بانک مرکزی، 52 هزار میلیارد تومان (از کل 75 هزار میلیارد تومان) به بنگاه ها و مشاغل آسیب دیده نیز با همان نرخ 12 درصد وام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تعویق سه ماهه اقساط و مطالبات جاری بانک ها و مسائل ترازنامه ای آنها، این کوشش بسیار درخور توجه است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: این اقدامات هم زمان، به دنبال پایدار کردن و حفظ زنجیره فراوری و عرضه و تقویت قدرت خرید اقشار آسیب دیده اقتصاد است.

وی توضیح داد: بانک مرکزی، تمامی کوشش خود را نموده و خواهد نمود تا اقتصاد کشور با کمترین آسیب از این گذرگاه عبور کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران برنامه های نظام بانکی برای کنترل اثرات مالی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه های نظام بانکی برای کنترل اثرات مالی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید