اولین واکنش فیفا به حضور بانوان در لیگ برتر فوتبال ایران

به گزارش وبلاگ اطلس وب، فدراسیون جهانی فوتبال نسبت به حضور بانوان در مسابقات لیگ برتر ایران واکنش نشان داد.

اولین واکنش فیفا به حضور بانوان در لیگ برتر فوتبال ایران

به گزارش وبلاگ اطلس وب پنج شنبه در ملاقات استقلال و مس کرمان در استادیوم آزادی، 500 بانوی آبی پوش برای اولین بار به استادیوم آمدند و این موضوع با واکنش فیفا همراه شد.

دویچه وله نوشت: بعد از سال ها بالاخره در لیگ فوتبال ایران شاهد حضور زنان در استادیوم بودیم و این اتفاق در جریان ملاقات استقلال و مس کرمان رخ داد تا بانوان طرفدار استقلال فرصت حضور در استادیوم را پیدا نمایند.

فیفا در پاسخ به دویچه وله از حضور طرفداران زن در استادیوم تمجید کرد. فدراسیون جهانی فوتبال اعلام نموده که از شنیدن اینکه به بعضی از بانوان اجازه حضور در یک بازی لیگ فوتبال در تهران داده شد، شاد است و از مسئولان فوتبال و دولت برای این اقدام در جهت درست تقدیر می نماید.

به نوشته دویچه وله، فدراسیون فوتبال ایران یک بار به وسیله فیفا به علت دخالت دولت در امور فوتبال تعلیق شد، این ممنوعیت که در سال 2006 اعمال شد اما پس از چند هفته لغو شد. ممکن بود که باردیگر فدراسیون فوتبال ایران با محرومیت دوم روبرو گردد.

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا پیش تر با حضور در تهران با حسن روحانی رئیس جمهور وقت و مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران ملاقات کرد و درباره بحث ورود زنان به استادیوم ها صحبت نموده بود.

فیفا بعد از آن بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده بود که زنان ایران باید در مسابقات فوتبال حضور داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین

به "اولین واکنش فیفا به حضور بانوان در لیگ برتر فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش فیفا به حضور بانوان در لیگ برتر فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید