انتقاد فوق تخصص ریه از رواج شایعه در آستانه ماه رمضان، مصرف آب راه پیشگیری از ابتلا به کروناست؟

به گزارش وبلاگ اطلس وب، یک فوق تخصص ریه با انتقاد از انتشار بعضی اخبار کذب در سایت های خبری مبنی بر اینکه مصرف آب مانع پیشگیری از بیماری کرونا می گردد، گفت: این مسئله هیچ توجیه علمی ندارد.

انتقاد فوق تخصص ریه از رواج شایعه در آستانه ماه رمضان، مصرف آب راه پیشگیری از ابتلا به کروناست؟

ابوالفضل مظفری در تبادل نظر با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری وبلاگ اطلس وب با اشاره به شرایط بیماران کرونایی بهبودیافته و افرادی که از بیماری زمینه ای رنج می برند برای روزه داری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ابتدا باید عرض کنم بیش از 85 درصد افرادی که کرونا می گیرند احتیاج به بستری ندارد، به عنوان مثال بنده در اوج شیوع کرونا روزانه 70 بیمار داشتم که کمتر از پنج نفر از این بیماران احتیاج به بستری داشتند.

وی اضافه نمود: بیمارانی که احتیاج به بستری داشتند و بدحال بودند تست کرونا می دادند و آماری که وزارت بهداشت اعلام می نماید موارد قطعی ابتلایان به ویروس کروناست نه موارد محتمل کرونایی.

این فوق تخصص ریه مطرح نمود: بیمارانی که به دلیل بیماری کرونا بستری می شوند نیز به دو گروه تقسیم می شوند؛ نخست افرادی که احتیاج به ICU پیدا می نمایند و گروهی که با حال عمومی خوب می توانند مرخص شوند.

مظفری متذکر شد: گروه دوم که درصد کمی از بیماران کرونایی را تشکیل می دهند باید با نظر پزشک معالج و تشخیص خود اقدام به روزه داری نمایند یا اینکه ممکن است پزشک معالج وبلاگ اطلس وبن را از روزه داری منع کند.

بیماران کرونایی باید روزه بگیرند؟

وی یادآور شد: این گروه درصورتی که با تنگی نفس، ضعف مفرط و افت فشار روبرو شوند نمی توانند روزه بگیرند.

این فوق تخصص ریه تأکید کرد: گروه دیگر افرادی هستند که بیماری کرونا دارند؛ اما بستری نشده اند و این گروه مسئله ای برای روزه داری ندارند. بیماری کرونا مانند سرماخوردگی است که چهار تا پنج روز بیمار را درگیر می نماید و در این صورت فرد احتیاج به روزه داری ندارد.

مظفری ادامه داد: اما این بیماران بعد از پنج روز می توانند دوباره روزه خود را از سر بگیرند و مسئله ای در این زمینه نخواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند باید چه نمایند؟ اعلام کرد: بعضی بیماران دارای دیابت کنترل نشده، چاقی مفرط، بیماری قلبی شدید و ... هستند و این گروه نیز باید مانند سال های گذشته عمل و با پزشک متخصص مشورت نمایند.

این فوق تخصص ریه اضافه نمود: گروه دیگر افرادی هستند که از هیچ بیماری رنج نمی برند و کاملاً سالم هستند، بنابراین برای روزه داری هیچ مسئله ای نخواهند داشت.

بعضی قصد دارند مردم را در روزه داری در ماه مبارک رمضان سست نمایند

مظفری با انتقاد از انتشار بعضی اخبار کذب در سایت های خبری مبنی بر اینکه مصرف آب مانع پیشگیری از بیماری کرونا می گردد، چنین شرح داد: اصلاً چنین چیزی نیست و راه پیشگیری از ابتلا به کووید ـ 19 مصرف آب نیست و این مسئله توجیه علمی ندارد.

وی تبیین کرد: بعضی با این ترفند قصد دارند مردم را نسبت به روزه داری و ماه مبارک رمضان سست نمایند.

این فوق تخصص ریه درباره اینکه بعضی نیز عنوان می نمایند گلوی افراد باید مرطوب باشد تا ویروس به معده منتقل گردد و اسید معده آن را از بین ببرد به وبلاگ اطلس وب گفت: خیر اینطور نیست. همانطور که اشاره کردم بالای 90 درصد بیماران کرونایی دارای حال عمومی خوبی هستند و می توانند روزه بگیرند و افرادی که بستری می شوند احتیاج به مشورت پزشک دارند.

مظفری اظهار داشت: برای جمع بندی صحبت های خود باید اشاره کنم که افرادی که بیماری ندارند و بیماران بهبودیافته کرونایی مسئله ای برای روزه داری ندارند و بیماران بستری شده باید با نظر پزشک و تشخیص خودشان برای روزه داری اقدام نمایند.

4078/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "انتقاد فوق تخصص ریه از رواج شایعه در آستانه ماه رمضان، مصرف آب راه پیشگیری از ابتلا به کروناست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد فوق تخصص ریه از رواج شایعه در آستانه ماه رمضان، مصرف آب راه پیشگیری از ابتلا به کروناست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید